تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۰
جالب است ۰
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس طی نامه ای به وزیر نفت بر استفاده از ظرفیت بورس انرژی برای فروش نفت خام و میعانات گازی تاکید کرد.
توسعه سازوکارهای مبتنی بر بازار سرمایه جهت تقویت صنعت نفت و گاز
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،اگرچه فروش نفت خام و میعانات گازی جزو تعهدات دولت هاست اما اکنون تحقق این مهم با محدودیت‌های تحریمی روبه رو است البته براساس فرمایشات مقام معظم رهبری راهکارهایی برای گذار از این شرایط و خنثی کردن تحریم‌ها وجود دارد؛ استفاده از ظرفیت بورس انرژی یکی از این راهکارها است.

از آنجا که استفاده از ظرفیت بورس می‌تواند منجر به ارتقاء درآمدهای نفتی از محل عرضه نفت خام و میعانات گازی شود رئیس کمیسیون اقتصادی طی هفته‌های گذشته جلسات مشترکی با مدیرعامل بورس انرژی و وزیر نفت با هدف کسب درآمدهای بیشتر نفتی از محل بورس برگزار کرد، که در پی توافقات و پیگیری‌های انجام گرفته، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نامه ای خطاب به بیژن زنگنه وزیر نفت با محوریت "توسعه سازوکارهای مبتنی بر بازار سرمایه جهت رونق صنعت نفت و گاز " و  "طرح پیشنهاداتی برای توسعه و رونق بازار انرژی کشور" تدوین و ارسال کرد.

پیشنهادات مطرح شده در این نامه بر 4 محور «عرضه نفت خام و میعانات گازی با روش‌های تسهیل از طریق بورس انرژی در رینگ داخلی»، «رینگ صادراتی»، «پالایشگاه‌های کوچک» و «پالایشگاه‌های بزرگ» تاکید دارد.

نامه رئیس کمیسیون اقتصادی به وزیر نفت در ذیل آمده است:







https://sarmayegozarionline.ir/vdcci0qm.2bqe08laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین