تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی و اعمال تحولاتی در ساختار مدیریتی بانک مرکزی خبر داد .
تغییر نام شورای پول و اعتبار به هیئت عالی/ تحول در ساختار مدیریتی بانک مرکزی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مهدی طغیانی درباره جلسه عصر دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس و با هدف بررسی بخشی از طرح اصلاح نظام بانکداری و مربوط به حوزه بانک مرکزی گفت : عمده مباحث در مورد هیئت عامل بانک مرکزی بود که مقرر شد این هیئت متشکل از ۶ نفر افراد غیراجرایی شامل سه نفر اقتصاددان و سه نفر آشنا به امور بانکی و ۳ نفر اجرایی باشد.

وی افزود: همچنین شورای پول و اعتبار به هیئت عالی تغییر نام خواهد داد و با نگاهی به سیاستگذاری پولی، تخصصی خواهد شد.

براساس این گزارش، شورای پول و اعتبار به منظور مطالعه و اتخاذ تصمیم درباره سیاست کلی بانک مرکزی و نظارت بر امور پولی و بانکی عهده دار وظایفی چون رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی، آییین نامه های مربوط به قانون پولی و بانکی، اظهارنظر در مسایل بانکی، پولی و اعتباری و لوایح مربوط به وام یا تضمین اعتبار و... است.

اعضا این شوررا هم شامل وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یا معاون وی، دو وزیر به انتخاب هیأت وزیران، دو کارشناس و متخصص پولی و بانکی، دادستان کل کشور یا معاون وی، روسای اتاق بازرگانی و تعاون و نمایندگان کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به عنوان ناظر با انتخاب مجلس هستند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdoo05.yt09s6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما