تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴
جالب است ۰
مدیرعامل گروه خدمات مالی بازار سرمایه آرمان آتی عنوان کرد:

بورس پیشتاز سوددهی

مدیرعامل گروه خدمات مالی بازار سرمایه آرمان آتی، وضع شرکت های بورسی را در ماه های آتی مناسب و رو به بالا توصیف کرد.
بورس پیشتاز سوددهی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمدرضا مایلی  در برنامه به وقت تحلیل در شبکه ایران کالا که  با موضوع " چشم انداز مثبت بازار سهام و تردید سرمایه گذاران"  پخش شد، به بررسی چشم انداز بازار سرمایه و مقایسه آن با دیگر بازارها پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه سهم ها اکثرا در شرایط فعلی ارزنده اند یا دستکم ارزش با قیمت برابر است،افزود: قطعا اگر سرمایه گذاران سهام بنیادی را با تحلیل دقیق و دانش کافی خریداری کنند در میان مدت و بلند مدت  می توانند بازدهی به مراتب بالاتر از سپرده بانکی و دیگر بازارها  داشته باشند.

مایلی اظهار داشت: با در نظر گرفتن بازارهای جایگزین و چشم انداز مثبتی که در سودآوری شرکت ها وجود دارد،  گروه‌های پتروشیمی، پالایشی و فلزی، به عنوان گزینه های خوب سرمایه گذاری مطرح اند.

مدیرعامل گروه خدمات مالی بازار سرمایه آرمان آتی،  با اشاره به اینکه سهام بنیادی در بلندمدت همیشه بازدهی‌های خوبی برای سهامدارانش به همراه داشته است، تاکید کرد: در کوتاه مدت فعالیت های سفته بازی و شایعات بیشتر است و از آنجا که بازارهای مالی غالبا شایعه محورند تا خبر محور، به سرمایه گذاران مخصوصا افراد جدیدالورود توصیه می شود که نگاه بلندمدت به این بازار داشته باشند .

مایلی گفت: منطق بازار سرمایه همواره بلندمدت بوده و دید کوتاه مدت توجیه نداشته است .

وی افزود: اگرچه افت شهریور و مهر تا حدودی سهامداران را ترساند، اما به هرحال  بورس در 9 ماه اول سال در میان همه بازارها پیشتاز سوددهی بوده است و در ماه های آتی نیز روند باثباتی برای آن پیش بینی می شود..

مایلی با اشاره به اینکه در بازار سرمایه تغییرات لحظه‌ای است، گفت: این نوسان‌های لحظه‌ای باعث می‌شود تغییرات قیمتی را سهامداران بیشتر در ثروت خود احساس و بحث تردید در سرمایه گذاری‌ها ایجاد شود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تا چند سال گذشته بازار سرمایه شاخص هم وزن نداشت و شاخص کل تنها مولفه نشان دهنده شرایط بازار بود، گفت: بر همین اساس طی چند سال گذشته شاخص هم وزن تعریف شد تا کلیت بازار و گروه های کوچک هم در عملکرد بازار دیده شود.

وی در بررسی روند معاملات گروه‌های کوچک و بزرگ بازار گفت: سهام بزرگ معمولا اثر و اندازه بیشتری در کلیت بازار دارند ؛ این در حالی است که سهام کوچک صرف ریسکی را بابت کوچکتر بودن دریافت می‌کنند به این مفهوم که ریسک آنها بیشتر و بالطبع بازده آنها نیز بالاتر است.

مایلی  توضیح داد: سهام کوچک ویژگی‌های خاصی دارند به این معنا که حساسیت آنها به تغییرات عملکرد بیشتر است، حجم پول کمتری برای رشد نیاز دارند و معمولا عرضه در سهام کوچک به دلیل بحث ترکیب سهامداری، کمتر است، همچنین نرخ‌گذاری دستوری معمولا کمتر در شرکت‌های کوچک اعمال می‌شود.

وی افزود: در مقابل،  شرکت‌ها و صنایع بزرگ  که 60 درصد بازار را شامل می شوند و  سهامداران عمده نهادی و دولتی دارند معمولا در ماه‌های پایانی سال نیاز به نقدینگی دارند، همچنین سیاست‌های دولتی و قیمت‌گذاری‌های دستوری در آنها بیشتر اجرایی می‌شود.  به همین دلیل همیشه بازی سهام کوچک با سهام بزرگ در بازار متفاوت است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceve8f.jh8p7i9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین