تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
جالب است ۰
دو میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای ۳۸ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت، در دولت دوازدهم تصویب شد.
تصویب ۲میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت دوازدهم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، افروز بهرامی، گفت: از ابتدای دولت یازدهم ۲۵۲ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت به ارزش ۱۱ میلیارد دلار با استفاده از سرمایه گذاری خارجی، به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی رسید که ۱۰۶ طرح از این تعداد، به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد دلار از این سرمایه گذاری‌ها مربوط به دولت دوازدهم است، گفت: در ۲۰ سال گذشته، مجموعا ۴۰ میلیارد دلار معادل سالانه ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در تمام حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت جذب شده است که این میزان جذب سرمایه گذاری خارجی، از آغاز دولت یازدهم قابل توجه است.
بهرامی با تأکید بر اینکه انتقال فناوری و دسترسی به بازارهای بین المللی در تمامی قراردادهای خارجی جدید لحاظ شده است، افزود: توزیع سرمایه گذاری خارجی متوازن شده و به سمت استان‌های کشور سوق داده شده است؛ به طوریکه در این مدت استان‌های فارس، بوشهر و کرمان به ترتیب بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی را جذب کردند.
این مقام مسئول با بیان اینکه آلمان و ایتالیا با عقب راندن چین رتبه های اول و دوم سرمایه گذاری در ایران را دارند، گفت: نیاز سالانه بخش صنعت ، معدن و تجارت به سرمایه‌گذاری (اعم از خارجی و داخلی) ۲۰ میلیارد دلار است که تامین ۶ میلیارد دلار آن از طریق سرمایه گذاری خارجی پیش بینی شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.edeiw6dttgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما