تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۷
جالب است ۰
NFC فناوری ارتباط و انتقال اطلاعات از فاصله نزدیک است که با توجه به افزایش روزافزون تعداد گوشی‌ها مجهز به این فناوری کاربردهای متعددی پیدا کرده که یکی از آنها ارائه کارت ویزیت و بروشور است.
پای کارت ویزیت و بروشور هوشمند به بازار ایران باز شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،  با توجه به رشد روزافزون بهره‌مندی از گوشی‌های مجهز به فناوری NFC و رواج روزافزون بهره‌برداری از این فنّاوری در صنایع گوناگون استفاده از این فناوری رواج یافته است.

در دنیا این فناوری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی تاکنون در ایران از این فناوری بیشتر در ایستگاه مترو و سامانه اتوبوس‌رانی، دستگاه های حضور و غیاب و همچنین در صنعت پرداخت مورد توجه قرار گرفته در صورتی‌که NFC کاربردهای فراوانی دارد که یکی از ساده ترین نوع کاربرد آن می‌تواند ارائه کارت ویزیت و بروشور تبلیغاتی مجهز به این فناوری باشد.

شرکت پارس همراه یکی از شرکت‌هایی است که در زمینهٔ ارائه خدمات مشاوره و اجرایی رایانه‌ای با تمرکز بر حوزه نرم‌افزار و وب فعالیت دارد که به‌ تازگی دو محصول از مجموعه کارت‌های هوشمند، تحت عناوین کارت ویزیت و کارت بروشور هوشمند را به بازار عرضه کرده است.

همایون‌فر یزدانی، مدیرعامل شرکت پارس همراه در این خصوص گفت: تعداد مدل‌های گوشی‌های تلفن همراه مجهز به فناوری NFC در دو سال گذشته 5 برابر شده و این روند با شتاب در حال افزایش است و کارت ویزیت و کارت بروشور هوشمند دو محصول این شرکت است که بر اساس نیاز جامعه در این شرکت طراحی و تولید شده است.

وی افزود: کارت ویزیت و بروشور هوشمند یک کارت PVC در اندازه استاندارد کارت های بانکی است که یک تراشه بسیار کوچک و ظریف در داخل آن قرار دارد  که کدهای عملیاتی و اطلاعات کارت ویزیت یا نشانی وب فایل بروشور در این تراشه ذخیره و بدون نیاز به اپلیکیشن و اینترنت با نزدیک کردن آن به گوشی تلفن همراه مخاطبین این اطلاعات را  به صورت هوشمند به دفترچه تلفن همراه افراد منتقل و ذخیره می شود.

یزدانی اظهارداشت: کارت های بروشور هوشمند امکان انتقال، نمایش و ذخیره فایل های بروشور با فرمت PDF و انواع فایل های صوتی و ویدئویی را دارند و این کارت‌ها از قابلیت به روزرسانی اطلاعات برخوردار هستند و زبان های فارسی و انگلیسی را پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به پشتیبانی این محصولات در سیستم‌های عامل اندروید و ویندوز گفت: در حال حاضر سیستم های عامل اندروید و ویندوز به خوبی و در همه زمینه ها از NFC پشتیبانی می کند اما سیستم عامل iOS که تنها در زمینه پرداخت و تراکنش های مالی از NFC پشتیبانی می کرد از اوایل مهرماه 1396 پس از نصب نرم افزار مربوطه بر روی مدل های آیفون 7 به بالا از این فناوری پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت پارس همراه با تأکید بر اینکه کارت ویزیت و بروشور از لوازم ابتدایی تمام کسب‌وکارها است، گفت: در حال حاضر نوع کاغذی کارت ویزیت و بروشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که نتایج تحقیقات که توسط پایگاه آماری اینترنتی Statistic Brain  در کشور آمریکا با موضوع نقش کارت ویزیت در کسب و کار به عمل آمده نشان می دهد که 88 درصد کارت‌های ویزیت توزیع‌ شده دور ریخته می‌شود و تنها 9 درصد گیرندگان، مشخصات کارت‌های ویزیت دریافتی را در گوشی‌های تلفن همراه خود ذخیره می‌کنند.

یزدانی یادآور شد: همچنین نتایج این تحقیق نشان می دهد که 41 درصد مردم علاقمند به داشتن کارت ویزیت هستند و 57 درصد افراد نیز معتقدند استفاده از کارت ویزیت در رونق کسب‌ و کار آنها مؤثر است و با توجه به این نیاز طراحی کارت ویزیت هوشمند با قابلیت چاپ طرح مورد نظر دارنده بر روی آن با استقبال عمومی مواجه خواهد شد.

وی با اشاره به مزایای متعدد استفاده از کارت‌های ویزیت هوشمند، گفت: این محصول که مبتنی بر جدیدترین فناوری روز است، امکان ذخیره‌سازی آنی اطلاعات دارنده کارت را به‌ صورت دقیق و سریع برای مخاطبان فراهم می‌کند.

یزدانی ادامه داد: استفاده از کارت ویزیت هوشمند نیازی به نصب اپلیکیشن و اتصال به اینترنت ندارد؛ همچنین محصولی سبز است که رواج آن منجر به کاهش چشمگیر مصرف کاغذ می‌شود.

مدیرعامل شرکت پارس همراه امنیت را یکی از مزیت‌های استفاده از این محصول دانست و اظهارداشت: اطلاعات از فاصله کمتر از دو سانتیمتری و در صورت باز بودن قفل صفحه‌نمایش گوشی و اجازه صاحب گوشی منتقل می‌شود و بنابراین هیچگونه احتمال دسترسی و انتقال ناخواسته اطلاعات در این روند وجود ندارد.

وی در خصوص روند کارت در این محصول گفت: با فعال کردن گزینه NFC در گوشی تلفن همراه مخاطب و نزدیک کردن کارت هوشمند به پشت تلفن همراه در فاصله دو سانتی‌متری اطلاعات کارت ویزیت یا بروشور دارنده به گوشی مورد نظر منتقل می‌شود.

استفاده از کارت‌های ویزیت و بروشورهای هوشمند در دیگر کشورها متداول است و امروزه با توجه به رواج استفاده از فناوری NFC در کشور، این فناوری در صنایع مختلف در حال گسترش و توسعه بوده و همچنین رواج استفاده از این محصول که منجر به کاهش استفاده از کاغذ می‌شود، مقرون‌ به‌ صرفه است که امیدواریم با استقبال شرکت‌ها مواجه شود .

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.39urak9nupr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما