تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
جالب است ۰
به دنبال راه اندازی ایرلاین هوایی مخصوص اصفهان هستیم.
راه اندازی ایرلاین هوایی مخصوص اصفهان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به  نقل از اتاق تهران، محسن مهرعلیزاده از اوایل آبان ماه به عنوان استاندار اصقهان از وزیر کشور حکم گرفت و حالا بیش از یک ماه است که مسئولیت خود را در یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور آغاز کرده است، با او درباره ظرفیت های گردشگری اصفهان به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور و برنامه هایش برای تقویب بخش خصوصی در این استان گفت و گو کرده ایم.

شما همزمان با رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران به تازگی حکم استانداری اصفهان را هم از وزیر کشور دریافت کرده اید، استانی که به نوعی قلب گردشگری کشور محسوب می شود؛ پیش از این در گفت و گوهایتان اعلام می کردید که دولت باید در حوزه گردشگری و به صورت کلی اقتصاد، کار را به بخش خصوصی و فعالان و کارشناسان حوزه های مختلف بسپارد، حالا شما به عنوان استاندار اصفهان چه اقداماتی در این زمینه انجام خواهید داد؟

ما همیشه آرزو داشتیم که دولت از ظرفیت های بخش خصوصی بیشترین استفاده را داشته باشد و کار را به بخش خصوصی واگذار کند و حالا مسئولیت جدید من در استان اصفهان می تواند این فرصتی برای تحقق این مهم باشد، آن هم در اصفهان که به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور محسوب می شود. الان اصفهان می تواند یک نقطه پایلوتی برای واگذداری امور به بخش خصوصی باشد و من به عنوان نماینده عالی دولت در اصفهان این آمادگی را اعلام می کنم و تمایل دارم که همکاری گسترده ای با فعالان بخش خصوصی در تمامی حوزه ها از جمله گردشگری داشته باشم. من از سال 1369 در ایجاد منطقه آزاد کیش و موارد بعدی در حوزه گردشگری فعال بوده ام و الان به دنبال انتقال این تجربیات به اصفهان هستم؛ من پیش از این همیشه در گفت و گوهای قبلی اعلام می کردم که چیزی که بخش خصوصی لازم دارد همراهی دولت است و الان این ظرفیت در اصفهان مهیا شده است. من در اصفهان به دنبال این هستم که این شهر به عنوان یک نمونه به اوج همکاری های دولت مردان در نهادهای مختلف با بخش خصوصی برسد و از ظرفیت های ویژه ای که وجود دارد برای رشد و توسعه اصفهان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

در حال حاضر شرایط جذب گردشگر در اصفهان چگونه است؟

گردشگری در استان اصفهان بسیار فعال هست ولی می بینیم که کاستی هایی هم وجود دارد مثلا در زمینه آموزش نیاز به اقدامات اساسی داریم یا در دستگاه های اجرایی اهیمت دادن به گردشگران آن چنان که باید و شاید دیده نمی شود و لازم است در این زمینه کارهایی صورت گیرد. علاوه براین ها صدور مجوز برای ساخت هتل ها باید تسهیل شود. مسیر تردد توریست ها در مکان های گردشگری باید مناسب سازی شود. البته دراین زمینه ها درهمین مدت که من مسئولیت استانداری را برعهده گرفته ام، جلساتی با مسئولان استان و نهادهای مختلف برگزار شده است و از طرف دیگر با فعالان بخش خصوصی هم جلساتی را داشته ام و حتی از مسئولان تشکل های گردشگری خواهش کرده ام که هر دو ماه یک بار به اصفهان سفر کنند و نقطه نظراتشان را به اطلاع ما برسانند و کاستی ها را گوشزد کنند.

مهم ترین مشکل گردشگری در شهر اصفهان الان چیست؟ کمبود امکانات و زیر ساخت هست، هتل هست، بحران آب و خشک شدن رودخانه است، چه چیزهایی است؟

کمبود هتل الان یکی از بزرگ ترین چالش های ما در اصفهان محسوب می شود؛ فکر می کنم 3 تا 5 برابر ظرفیت کنونی که الان داریم باید در اصفهان هتل جدید ساخته شود به خصوص هتل های 4 ستاره که به شکل عمومی تر از سوی گردشگران مورد استفاده قرار می گیرند. البته چند هتل 5 ستاره هم به عنوان ویترین شهر لازم داریم، در تبدیل خانه های قدیمی به هتل ها هم کارهایی شروع شده و باید از این طرح حمایت شود که توسعه پیدا کند. مسئله آب زاینده رود موضوع بسیار مهم دیگری است، نه تنها برای گردشگری که برای زندگی عمومی مردم و کشاورزان بسیار حساس و اساسی است که من به دنبال حل آن هستم، از طرف دیگر روحیه برخورد مثبت با گردشگران که به جذب آن ها کمک کند باید در دستگاه های دولتی تقویت شود. البته در کنار این مشکلات اصفهان گنجینه بزرگی است که باید با حل این چالش ها به بهترین شکل از پتانسیل های آن استفاده کرد. اصفهان دارای مکان های تاریخی و گردشگری بسیار زیاد است، از طرف دیگر سرمایه گذاران اصفهانی افرادی با شرایط اقتصادی بسیار مناسب و آماده به کار هستند که باید با کاهش بروکراسی در سیستم اداری برای جذب آن ها محکم قدم برداشت.

آیا طرح های ویژه ای هم برای گردشگری اصفهان در دست دارید؟

بله اتفاقا طرح ویژه ای به عنوان مثلث توریست اصفهان- شیراز و یزد داریم و به دنبال این هستیم که مسیر ویژه گردشگری را بین این سه شهر تعریف کنیم، گردشگرانی که به کشور ما سفر می کنند برای دو، سه روز نمی آیند و ما باید برای آن ها برنامه داشته باشیم؛ خود اصفهان هم دو، سه روز بیشتر کشش ندارد و حالا شیراز و یزد می تواند مقاصد بعدی این گردشگران خارجی باشد، این پکیج سه شهر می تواند مسیر کاملی برای گردشگران خارجی باشد، البته من صحبت هایی هم با هیات مدیره منطقه آزاد کیش هم داشته ام که آن ها هم تمایل دارند دراین طرح باشند و جزیره کیش هم می تواند در کنار این طرح قرار بگیرد.علاوه براین یکی دیگر از طرح های ویژه ای که داریم حمایت از راه اندازی یک ایرلاین هوایی مخصوص استان اصفهان است که می تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر داشته باشد. در حال حاضر دو شرکت هواپیمایی بخش خصوصی در اصفهان فعال شده اند ولی در حد اولیه قدم هایی را برداشته اند که ما به دنبال تقویت آن ها برای راه اندازی ایرلاین مخصوص استان هستیم اتفاقی که می تواند در جذب گردشگران بسیار موثر باشد، الان استان اصفهان به 7 کشور وصل است که با راه اندازی خط هوایی مخصوص استان این تعداد کشورهای افزایش چشم گیری خواهد داشت. همچنین به دنبال این هستم که از ظرفیت خواهرخواندگی اصفهان با 14 شهر در کشورهای دنیا به بهترین شکل استفاده کنیم و این در تبادل گردشگر نقش مهمی بازی کند

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.x8fbjh8nv9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین