تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۵
جالب است ۰
ثریانژاد پیش بینی کرد؛

صعود شاخص با شیب ملایم

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات ، رشد قیمت کامودیتی ها را یک اتفاق خوشایند برای بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از شرکت های موجود در بورس کامودیتی محور هستند و از نرخ های جهانی تاثیرپذیری دارند، پس صعود ملایم قیمت های جهانی، بازخورد مثبتی برای این شرکت ها دارد.
صعود شاخص با شیب ملایم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،محمد ثریانژاد ، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسیده ، نرخ ارز کماکان نوسان متعادل دارد، قیمت های جهانی با توجه به زمزمه های کشف واکسن کرونا صعودی شده و به طور کلی اقتصاد جهانی دوباره در حال احیا است، همه این عوامل مجموعه ای از وقایع مثبت برای بازار سرمایه تلقی می شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به تحلیل صنعت بانکداری پرداخت و گفت: بانک ها نسبت به چند سال اخیر وضعیت مناسبی دارند و با توجه به شرایط روز و کسب درآمد از خدمات متفاوت بانکی، تسعیر دارایی های ارزی و تجدید ارزیابی دارایی ها، کفایت سرمایه مناسبی را بدست آورده اند که از وضعیت قرمز خارج شده اند،  اما کاهش تنش های سیاسی و افزایش خدمات بانکی را می توان از جمله اهرم های سودآوری برای این صنعت دانست.

وی ادامه داد: از آنجا که ETFهای عرضه شده به بازار سهام نتیجه مثبتی برای صنعت زیر مجموعه داشته، باید گفت ETF های بانکی هم احتمالا با افزایش قیمت سهام این گروه همراه خواهد شد.

ثریا نژاد ادامه داد: شاید در صورتی که نرخ تورم باز هم افزایش یابد، تلاطمی در نرخ سود بانکی و تاثیر آن در بازار سرمایه را شاهد باشیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه، در پایان روند شاخص را مثبت پیش بینی کرد و گفت: با توجه به حجم بالای معاملات در روزهای اخیر به نظر می رسد شاخص با شیب ملایم صعود را در پیش گرفته  است.  

https://sarmayegozarionline.ir/vdceex8f.jh8npi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما