تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰
جالب است ۰
پیش بینی سینوپک از پنج سال آینده

چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان می‌شود

موسسه تحقیقات اقتصادی و توسعه سینوپک پیش بینی کرد ظرفیت پالایش چین تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیارد تن در سال معادل ۲۰ میلیون بشکه در روز نفت می رسد و این کشور را به بزرگترین پالایشگر نفت جهان تبدیل می کند.
چین بزرگترین پالایشگر نفت جهان می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،کی شیائومینگ، معاون مهندسی عمومی این شرکت همزمان با انتشار گزارش "توسعه صنعت انرژی و شیمیایی چین" موسسه تحقیقات اقتصادی و توسعه سینوپک اظهار کرد: ظرفیت پالایش نفت چین در سال 2020 حدود 880 میلیون تن در سال بود و در سال 2021 به 905 میلیون تن در سال رشد می کند.

حدود 250 میلیون تن در سال ظرفیت پالایش جدید در پنج سال آینده در سراسر جهان افزوده می شود و ظرفیت پالایش جدید چین 40 تا 50 درصد از رشد مذکور را تشکیل می دهد. ظرفیت جدید پالایش در چهار استان لیااونینگ در شمال شرقی، شاندونگ و ژیجیانگ در شرق وگوانگ دانگ در جنوب چین متمرکز خواهد بود.

انتظار می رود تقاضا برای فرآورده های نفتی چین در سال 2025 به پیک 365 میلیون تن در سال برسد که زودتر از برآورد قبلی است که سال 2029 را به عنوان زمان پیک تقاضا پیش بینی کرده بود زیرا سیاستهای کنترل آلودگی باعث کاهش مصرف سوختهای فسیلی می شود.

تقاضا برای خودروهای انرژی جدید در سال 2025 حدود 20 درصد از خرید خودروهای جدید را تشکیل می دهد که بالاتر از چهار درصد در سال 2020 خواهد بود و جایگزین 19 میلیون تن مصرف سوخت حمل و نقل می شود.

پیش بینی می شود تقاضا برای بنزین در سال 2025 به پیک 156 میلیون تن در سال برسد که زودتر از پیش بینی قبلی از پیک 176 میلیون تن تقاضا در حدود سال 2028 است.

انتظار می رود چین حدود 70 میلیون تن در سال مازاد فرآورده های نفتی را در سال 2025 صادر کند. طبق آمار اداره کل گمرک چین، صادرات فرآورده های نفتی چین شامل بنزین، گازوئیل و سوخت جت در سال 2019 به 55.37 میلیون تن رسید و انتظار می رود امسال به دلیل تقاضای ضعیف خارجی ناشی از شیوع ویروس کرونا به پایین 50 میلیون تن کاهش پیدا کند.

به گفته کی، چین باید در خارج از منطقه آسیا اقیانوسیه بازارهایی برای مازاد فرآورده های نفتی رو به رشد خود پیدا کند.

انتظار می رود مصرف فرآورده های نفتی چین در سال 2021 به میزان دو درصد در مقایسه با سال 2019 رشد کند اما تقاضا برای سوخت جت همچنان نمی تواند به سطح سال 2019 بهبود پیدا کند.

بر اساس گزارش پلاتس، سینوپک با ظرفیت پالایش حدود 6.14 میلیون بشکه در روز، بزرگترین پالایشگر نفت جهان از نظر ظرفیت تولید است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfm0de.w6dt1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین