تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸
جالب است ۰
تحلیلگران می‌گویند بودجه ۸۴۹ میلیارد ریالی (۲۲۶ میلیارد دلار) عربستان برای سال ۲۰۲۱ بر اساس نفت بشکه ای ۴۸ دلار بسته شده است.
 بودجه سال آینده عربستان بر اساس نفت ۴۸ دلاری بسته شده است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان گفت علیرغم اختلاف نظرهای موجود در مورد همه‌گیری ویروس کرونا، ائتلاف اوپک پلاس همچنان بازار نفت را مدیریت خواهد کرد.

وی در اجلاسی در مورد بودجه عربستان در 2021 گفت:«ما در مورد بازارهای متعادل صحبت می‌کنیم. بازارهایی که از سرمایه‌گذاری و توسعه حمایت می کنند».

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در 2020 اختلاف نظرهای خود را در مورد نحوه تقابل با همه‌گیری ویروس کرونا در نشست‌های مختلف بر سر سهمیه‌های تولید آشکار کردند.

عبدالعزیز بن سلمان گفت در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا در کشورهای غربی افزایش یافته، اولویت عربستان همچنان کاهش عرضه نفت است.

ولی سایر اعضای اوپک پلاس از جمله روسیه و امارات تمایل بیشتری به برداشته شدن سهمیه‌ها دارند تا بتوانند سهم بازار را دوباره بدست آورند. در آخرین اجلاس این ائتلاف در سوم دسامبر توافق شد 500 هزار بشکه در روز به تولید این گروه از ژانویه 2021 اضافه شده و یک اجلاس ماهانه برای تعیین سطح تولید در ماه‌های بعد برگزار شود.

نشست بعدی ائتلاف اوپک پلاس در چهارم ژانویه خواهد بود.

وزارت دارایی عربستان اعلام کرد درآمد این کشور که بزرگترین صادر کننده نفت دنیاست، 30.7 درصد در 2020 کاهش یافته و به 412 میلیارد ریال (109.81 میلیارد دلار) رسیده است. عربستان هزینه های خود را در بودجه سال آینده میلادی 7 درصد نسبت به سطح 2019 پایین آورده تا کسری بودجه خود را کاهش دهد. بودجه عربستان معمولاً نمایانگر انتظار آن از قیمت نفت است ولی هنوز اعلام نشده عربستان قیمت نفت را در تعیین بودجه خود چقدر در نظر گرفته است.

تحلیلگران می‌گویند بودجه 849 میلیارد ریالی (226 میلیارد دلار) عربستان بر اساس نفت بشکه ای 48 دلار بسته شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcft0de.w6dteagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما