تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳
جالب است ۰
یک استاد دانشگاه و دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت گفت: بزرگترین مشکل تولید یا واردات خودروهای برقی و هیبریدی در ایران، مشخص نبودن متولی آن است.
 خودروهای برقی و هیبریدی در ایران متولی مشخصی ندارد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، وحید اصفهانیان افزود: آلودگی های موجود در کلانشهرها را باید از مبداء قطع کرد و نباید اجازه داد که این آلودگی ها تولید شوند.

وی در خصوص تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور، یادآوری کرد: اگر بخواهیم برق مورد نیاز شارژ این خودروها را با افزایش ظرفیت واحدهای نیروگاهی تامین کنیم، به دلیل پایین بودن بازدهی این واحدها در کشور آلایندگی ها تداوم خواهد داشت، اما اگر از محل دیگری تامین شود استفاده از خودروهای هیبریدی تا 30 درصد در کاهش مصرف سوخت و تا 60 درصد در کاهش آلودگی ها موثر خواهد بود.

اصفهانیان ادامه داد: مطابق بررسی های به عمل آمده، نزدیک به 30 درصد آلودگی های شهر تهران ناشی از تردد موتورسیکلت هاست و اگر بتوانیم فقط پیک های موتوری را برقی کنیم، این آلودگی ها تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

وی بیان داشت: حتی اگر همه خودروهای تهران را گازسوز کنیم، باز هم آلودگی ها ادامه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به آغاز حرکت هایی در این زمینه از سوی دولت، تصریح کرد: بزرگترین مشکل در مقوله خودروهای برقی و هیبریدی، مشخص نبودن متولی آن در کشور است، هرچند هیچ چاره ای جز حرکت به سمت استفاده از خودروهای ذکر شده نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم سنگین ترافیک تهران، شاید استفاده از خودروهای هیبریدی چاره ساز نباشد و در این زمینه خودروهای برقی بهتر پاسخگو خواهد بود؛ این در حالی است که تامین خودروهای برقی نیازمند زیرساخت لازم و به مراتب دشوارتر از خودروهای هیبریدی است.

اصفهانیان با تاکید بر اینکه باید این مسیر جدی گرفته شود، یکی از مشکلات فرآروی آن را تامین باتری عنوان کرد و خواستار آن شد تا دولت در صورت امکان به این مقوله نیز ورود کند.

وی با اشاره به برخی تجارب جهانی در این زمینه، اظهار داشت: دولت باید به اعطای برخی مشوق ها و تسهیلات برای تولید یا واردات خودروهای برقی و هیبریدی برای تشویق عامه مردم به استفاده از آنها اقدام کند.

دبیر علمی دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت همچنین خواستار تدوین استاندارد این خودروها شد و هشدار داد: در غیر این صورت واردات این خودروها به صورت افسار گسیخته و بدون نظارت انجام می شود و حتی در ارائه خدمات پس از فروش آنها مشکل ایجاد می شود.

پیشتر «منصور معظمی» رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در اظهار نظری اعلام کرده بود: تولید خودروهای برقی به تنهایی از سوی بنگاه های خودروسازی ممکن نیست و به دخالت و حمایت حاکمیت نیاز است.

به گزارش ایرنا، دهمین همایش موتورهای درون سوز و نفت 24 تا 26 بهمن ماه امسال در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت های نوین و پاک، فناوری های نوین موتور، احتراق در موتورهای درون سوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، دینامیک سیالات موتورهای درون سوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، تطابق موتور با خودرو، علل خرابی و فرآیندهای بهبود قطعات و طراحی و ساخت موتورهای درون سوز و قطعات آن، از جمله محورهای اصلی این همایش است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci.rayct1awpbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما