تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۹
جالب است ۰
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت:آزاد بودن قیمت ها به ضرر مصرف کننده است و دستگاه نظارتی باید در حوزه قیمت کالا و خدمات حضور پررنگ تری داشته باشد .
بررسی دلایل گران فروشی و کم فروشی /ضرورت نظارت مستمر دولت بر قیمت کالا و خدمات
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، شهرام میرآخرلو معاون سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص نارضایتی مردم از گران فروشی و کم فروشی تصریح کرد:در 8 ماه گذشته 150 هزار شکایت مردمی در اخصوص تخلفات فروشندگان کالا و خدمات داشته ایم که البته در 38 درصد از تعداد شکایات ارائه شده به سازمان حمایت ، فروشنده متخلف شناخته شده  و 14 درصد پرونده ها در حال بررسی واستعلام است و مابقی مبرا از جرم بوده اند.

  وی ادامه داد:بالای 91 درصد شاکیان از به نتیجه رسیدن شکایات خود رضایت داشته اند.   میرآخرلو  تصریح کرد:از جمله اقدامات سازمان حمایت مراقبت از بازار هاست که اصلا گران فروشی رخ ندهد.   وی بیان کرد:تخلف عدم درج قیمت برای تمامی کالاها هنوز پیگیری می شود قرار نیست به هیچ وجه درج قیمت برداشته شود؛ در حال حاضر کالاهای مصرفی الزام به درج قیمت دارند.   بر اساس این گزارش در ادامه محمدی عضو هیات مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان در این خصوص گفت: هرچه اعتراض و شکایت بیشتری در این حوزه مطرح باشد دلالت بر این دارد که بازار مطمئن نیست.   وی ادامه داد:وقتی در جامعه قیمت رها شود مردم آسیب می بینند ونشان از ضعف دولت در کنترل بازار و نبود نظارت مستمر دارد.   محمدی تصریح کرد:اکنون یک نظر اینست که قیمت را عرضه و تقاضا تعیین کند اما در این حالت طبیعی است زمانی که عرضه کم و تقاضا بالاست قیمت ها بالا می رود.   وی با تاکید بر فراهم شدن اجرای نظام عرضه و تقاضا ادامه داد:در نظام عرضه و تقاضا باید تولید بیشتر از تقاضا  باشد؛ نظام تولید رقابتی باشد و رقابت باید در جهت کاهش قیمت باشد.   محمدی با بیان اینکه این شرایط در حال حاضر در کشور فراهم نیست افزود: الان در بلیت هواپیما که مجلس آزاد کرده است هیچ نظارتی صورت نمی گیرد و در برخی مواقع شاهد چندبرابر شدن قیمت ها هستیم.   عضو هیات مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان تاکید کرد:دستگاه نظارتی باید در حوزه قیمت ها حضور پررنگ داشته باشد مردم که نمی توانند در بازار به دنبال گران فروشی بگردند و سپس از آن شکایت کنند تا به آن رسیدگی شود.   محمدی تصریح کرد: اکنون در بسیاری از حوزه ها همچون خشکشویی، مکانیکی، قالیشویی و غیره قیمت ها آزاد است و با این روش  تنها طرف فروشنده نفع می برد.   بر اساس این گزارش پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس نیز در ادامه اظهار داشت:سازمان حمایت تنها در حوزه شکایات به صورت موردی ورود پیدا می کند اما بحث قیمت کالا و خدمات باید ریشه ای حل شود و مشخص شود که آیا نظام تعرفه ای  و تعیین قیمت بایداعمال شود یا قیمت گذاری ها آزاد باشد.   وی ادامه داد: باید مشخص شود چند درصد از کالاها از سوی دولت قیمت گذاری می شوند ؛الان مردم نمیدانند چه کالاهایی را دولت قیمت می گذارد و باید قیمت تعیین شده رعایت شود و در این حوزه  بلاتکلیف هستند.   باشگاه خبرنگاران جوان
https://sarmayegozarionline.ir/vdcg.x9urak9nqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما