تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۹
جالب است ۰
مطابق آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در این بخش در هشت ماهه امسال یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.
رشد ۷۱ درصدی سرمایه‌گذاری مصوب خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۷۵ فقره سرمایه‌گذاری خارجی در طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری به ارزش یک میلیارد و ۲۲ میلیون دلار به ثبت رسید. این آمار در مقایسه با رقم ۵۹۷ میلیون دلاری هشت ماهه ابتدایی پارسال رشد ۷۱.۲ درصدی دارد.

همچنین سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد به ۵۵ فقره رسید که رشد ۳۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل همه درخواست­‌ها اعم از سرمایه‌گذاری برای ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.

به گزارش ایرنا، تا پایان مهرماه امسال بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در گروه‌­‌های ساخت کک، فرآورده‌­های حاصل از تصفیه نفت، ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت فلزات اساسی بود.

همچنین در هفت ماهه امسال آلمان، چین، ترکیه و هند چهار کشور نخست از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب بودند، هرچند بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۲۲ فقره انجام شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb58bz.rhbszpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما