تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
جالب است ۰
قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر انتظارات برای تمدید کاهش تولید فعلی اوپک پلاس و خبر مثبت از ساخت یک واکسن دیگر برای کووید ۱۹ افزایش یافت.
واکسن مُدرنا به صعود نفت جان دوباره بخشید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژانویه 26 سنت معادل 0.6 درصد افزایش یافت و به 44 دلار و هشت سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در دسامبر 18 سنت معادل 0.4 درصد افزایش یافت و به 41 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید.

بازارهای سهام پس از این که شرکت مُدرنا اعلام کرد بر مبنای جدیدترین داده ها، واکسن کووید 19 آزمایشی این شرکت بیش از 94.5 درصد در پیشگیری از بیماری موثر بوده است، با امید به احیای اقتصادی سریعتر صعود کردند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره گفت: اعلام خبر واکسن مُدرنا احتمالا بزرگترین تاثیر را روی بازار نفت داشته است و خبر مثبت ساخت واکسن مطمئنا کف قیمت بلندمدتی برای نفت ایجاد می کند.

هفته گذشته هم شرکت داروسازی فایزر اعلام کرده بود که نتایج واکسن کووید 19 آزمایشی این شرکت بیش از 90 درصد موثر بوده است.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ در یادداشتی نوشت: اگر بخواهیم احیای اقتصادی را از دریچه نگاه بازارهای نفت ببینیم، با واکسنهای موثری که در راه هستند، احتمال بالایی وجود دارد که روند جابجایی در سال 2021 به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برگردد.

در این بین، نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس روز سه شنبه برگزار می شود و درباره سیاست تولید توصیه خود را به گروه وزیران ارایه خواهد کرد. نشست وزیران گروه اوپک پلاس روزهای 10 و 11 آذر برگزار خواهد شد و تصمیم نهایی درباره سیاست تولید سال آینده در این دیدار گرفته خواهد شد.

به گفته منابع آگاه، این گروه در حال بررسی به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید حداقل به مدت سه ماه به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و ضعیف شدن بیشتر تقاضا برای نفت است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرده که تولید نفت مناطق شیل در دسامبر کاهش پیدا کرده و به پایین ترین میزان از ژوئن می رسد.

بر اساس گزارش رویترز، پالایش نفت در چین در اکتبر به بالاترین سطح تاکنون رسید و از احیای سریع تقاضا در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان پشتیبانی کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbfwbz.rhbagpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما