تاریخ انتشار :جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۵۱
جالب است ۰
عضو کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد:

تصویب تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران کرونایی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به کمک وزیر و شورای عالی بیمه‌ها تصویب شد که از این پس تمام دارو و درمان بیماران کرونایی و حتی اقلام یکبار مصرف مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه ‌ها قرار گیرد.
تصویب تحت پوشش بیمه قرار گرفتن بیماران کرونایی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،دکتر یحیی ابراهیمی اظهار کرد: به سمت فصل سرد می‌رویم و بیماری کرونا ویروس می‌تواند با آنفلوآنزا همپوشانیداشته باشد و شدت بیماری و شیوع آن افزایشی چندین برابر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای ریوی،  قلبی و عروقی،  کلیپی،  فشارخون و یا بیمارانی که کورتن استفاده می‌کنند بایدتحت درمان قرار گیرند تا چنانچه دچار کرونا ویروس شدند فوت نکنند،  افزود: باید   تعداد تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها را افزایش داده وهدفمند کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: نباید افرادی که بیماری‌های زمینه‌ایدارند بخاطر ترس از کرونا در خانه بمانند و به وضعیت حادتری دچار شوند بلکه بایدنسبت به درمان خود از طریق پزشک متخصص اقدام کنند.

ابراهیمی بیان کرد: ضرورت دارد این افراد به هر طریقی پایش شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان با اشاره به اینکه در ستاد کرونای استان توصیه شده  تعداد تست‌ها را افزایش و هدفمند انجام دهیم وافرادی که مثبت هستند را قرنطینه کنیم نه اینکه رها شوند،  تصریح کرد: ضرورت دارد افراد مثبت را غربالگری کرد و پس از پایش آنها رادر نقاهتگاه‌ها به مدت دو هفته از دیگران جدا و تحت درمان قرار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اعتراضات بنده درستاد کرونا این بود که درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه‌ها نبود و بصورت آزاد اینامر انجام و فرد متحمل 40 میلیون تومان هزینه درمان می‌شد،  افزود: خوشبختانه به کمکوزیر و شورای عالی بیمه‌ها تصویب شد که زین پس تمام دارو و درمان بیماران کرونایی وحتی اقلام یکبار مصرف مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه ‌ها قرار گیرد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر مشکل آنچنانی برای درمان بیماران کرونایی نداریم و به لحاظ دارو نیز محدودیت نداریم.

وی از تلاش مجاهدانه و جهادی کادر درمان و پرستاری که با دستمزد کم به مردم خدمت می‌کنند تقدیر کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcguu9u.ak9tx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین