تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰
جالب است ۰
مدیرعامل شرکت ویتول گفت قیمت نفت طی چند ماه آینده به خاطر کاهش ذخایر جهانی تا ۵۰ دلار در هر بشکه بالا می‌رود.
قیمت نفت در آینده نزدیک به ۵۰ دلار در هر بشکه می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،راسل هاردی، مدیرعامل شرکت ویتول گفت  قیمت نفت طی چند ماه آینده به خاطر کاهش ذخایر جهانی تا 50 دلار در هر بشکه بالا می‌رود.

قیمت نفت در این هفته به دنبال اطلاعیه شرکت داروسازی فایزر مبنی بر موثر بودن 90 درصدی واکسن تولید شده توسط آن، افزایش یافت. عکس‌العمل سریع قیمت نفت در برابر این خبر نشان دهنده تأثیرگذاری بالای اخبار مثبت در مورد همه‌گیری ویروس کرونا در بحبوحه افزایش موارد ابتلا، قرنطینه ها و افزایش آمار مرگ و میر است.

قیمت نفت خام 10 درصد پس از اعلام این خبر افزایش یافت. ضعف دلار آمریکا و پیروزی جو بایدن در انتخابات این کشور هم  تاثیر مثبتی بر قیمت نفت داشت چون تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌های مخاطره آمیز را افزایش داد و بی‌ثباتی ناشی از انتخابات را از بازار خارج کرد.

اظهارات وزیر نفت عربستان در مورد تغییر مفاد قرارداد کاهش تولید هم بر قیمت نفت بی‌تاثیر نبوده است.

مدیرعامل شرکت ویتول پیش‌بینی جدید خود از قیمت نفت را در شرایطی اعلام کرد که در اوایل همین ماه انتظار داشت موج جدید  همه‌گیری ویروس کرونا 500 هزار بشکه در روز از تقاضای نفت در اروپا را کاهش دهد. وی در آن زمان گفت انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در فصل زمستان به طور متوسط برابر با 96 میلیون بشکه در روز باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcipqay.t1a532bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما