تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۵
جالب است ۰
یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد؛

معاملات بورس به مدار طبیعی باز می‌گردد

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است که هجوم هیجانی سهامداران، خروج موقتی پول از بازار سرمایه و تزریق بیش از حد نقدینگی نمی‌تواند شرایط غیر منطقی در این بازار ایجاد کند و بازار در نهایت به مدار طبیعی معاملات باز می‌گردد.
معاملات بورس به مدار طبیعی باز می‌گردد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران؛ «عظیم ثابت» به مقایسه بازدهی بورس طی چند ماه اخیر پرداخت و گفت: در چند ماه گذشته شاخص و سطح عمومی قیمت سهام کاهش یافته اما این به آن معنی نیست که سوددهی این بازار ناچیز شده است؛ چرا که بازارهای موازی با رکود بیش از حد و افت بازدهی ماهانه ثابت کردند که ثبات لحظه‌ای هم ندارند.

 وی افزود: از ابتدای سال جاری، روند معاملات به گونه‌ای بود که کمی دور از انتظار و غیر قابل کنترل شد، به بیان دیگر روزانه حجم بالایی از نقدینگی به بازار تزریق می‌شد که باعث رشد قیمت سهام و ایجاد حباب قیمتی در برخی نمادها شد. به همین علت اصلاح قیمت و استراحت برای شاخص قابل پیش‌بینی بود و مسایل امروز بازار سرمایه اتفاق غیر مترقبه‌ای نیست.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: سوددهی منطقی یک ویژگی بارز سهام است اما اینکه نقدینگی بیشماری وارد بازار شود و قیمت گذاری سهام از مدار تحلیل خارج شود، خارج از چارچوب این بازار است. به همین علت بازار سرمایه دیر یا زود جریان طبیعی را در دست می گیرد.

وی اظهار کرد: البته رخداد های سیاسی هم  تاثیر مستقیم در جریان معاملات بازار سرمایه دارند اما انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مصادف شد با زمانی که قیمت ها در حالتی ارزنده قرار دارند و بازار را در شرایط هموار صعودی قرار خواهد داد، بنابراین شاید انتخابات را تنها یک شوک مقطعی بتوان نام گذاری کرد.

ثابت ادامه داد: بهتر است سهامداران با صبوری و سرمایه گذاری بلند مدت سرمایه گذاری را دنبال کنند نه معاملات لحظه ای. امید می رودکه به زودی گشایش های جدید اقتصادی را شاهد باشیم که نتیجه آن برقراری شرایط بهتر اقتصادی خواهد بود و بازار سرمایه هم یکی از ارکان اقتصاد است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: ریزش های اخیر تا حدودی حاکی از خروج نقدینگی از بازار است، اما به این معنی نیست که این نقدینگی وارد بازار دیگری شده باشد ، بلکه سهامداران هنوز هم منتظر شرایط بهتری هستند تا بار دیگر نقدینگی را وارد این بازار کنند.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس از سه ماه گذشته وارد مدار نزولی شد و روزهای نگران کننده ای را برای فعالان این بازار به ارمغان آورد.

اکنون با توجه به اصلاح‌های ایجاد شده در شاخص بورس کارشناسان امید بازگشت رونق را به این بازار داده‌اند و اعلام کرده‌اند: با توجه به افت پرشتابی که بورس در چند وقت اخیر تجربه کرده است اکنون بهترین فرصت برای ورود سهامداران به این بازار برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca0in0.49ny015kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما