تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۷
جالب است ۰
بازارهای سهام تحت تاثیر شرایط رکود اقتصادی و حوادث و اتفاقات غیرمنتظره دچار آشفتگی و سراسیمگی می‌شوند. این رویدادها و حوادث در طول زمان بیشتر شده و دفعات آشفتگی و هراس در بازارها افزایش یافته است. درک رفتار سرمایه‌گذاران در شرایط آشفتگی و هراس از موضوعات جالب و مورد علاقه فعالان و مشارکت‌کنندگان در بازار سرمایه است.
کتاب «تجزیه و تحلیل در بورس اوراق بهادار» به کتابخانه سازمان بورس رفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)

کتاب «تجزیه و تحلیل در بورس اوراق بهادار» تالیف استفن واینز، ترجمه مجتبی شهبازی و مریم کشمیری با مقدمه علی رحمانی توسط انتشارات دنیای اقتصاد در ۲۹۰ صفحه منتشر شده است. این کتاب درباره آشفتگی های بازار سرمایه در کشورهای صنعتی است اما در ایران هم چنین وضعی به دفعات مشاهده شده است و اگر چه تفاوت های زیادی در ریزساختارهای ایران و کشورهای صنعتی وجود دارد، ولی رفتار و واکنش افراد از الگوهای نسبتاً مشابهی پیروی می کند. این کتاب تحلیلی جامع از پدیده وحشت و هراس در بورس اوراق بهادار را فراهم کرده است.

برخی از فصول کتاب شامل موارد زیر است: آمادگی برای وحشت بازار و فرصت سود بردن از آن، انواع وحشت ها، چرخه وحشت، دوران وحشت های جدید، معامله گر و مدیر صندوق، روان شناسی هراس، آیا تنوع باعث محافظت از نوسانات بازار می شود؟، آیا بازار همیشه درست می‌گوید؟

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۷۸۴ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  ۴۸۸۰ عنوان کتاب فارسی، ۲۴۱۵ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۶۴۱۶ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۱۹۱-۸۴۰۸۳۱۹۰ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

https://sarmayegozarionline.ir/vdci5way.t1a532bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما