تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۱
جالب است ۰
عضو انجمن فولاد عنوان کرد:

واکاوی دلایل رشد بهای فولاد

رضا شهرستانی چندین عامل را مسبب گرانی فولاد در کشور عنوان کرد و گفت: برای مدیریت این موضوع باید به جای تغییر تعرفه‌ها با اعمال مشوق‌های صادراتی و تعادل قیمت در بازار اقدامات لازم را انجام دهیم
واکاوی دلایل رشد بهای فولاد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رضا شهرستانی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت بازار فولاد جالب نیست و تقاضا به حداقل خود رسیده است اظهار داشت: هنوز ساخت و ساز راکد بوده و همین امر عاملی شده تا تقاضا برای محصولات فولادی در کشور کاهش پیدا کند این در حالی است که حجم تولید بالا رفته است.

وی با بیان اینکه در بخش ورق‌های فولادی نیز افزایش تقاضا به واسطه حضور خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است، گفت: با این وجود چرا ما این روزها شاهد افزایش قیمت فولاد در کشور هستیم. برای پاسخ به این موضوع باید به دو نکته اساسی توجه کرد نخست اینکه چین سال گذشته 150 میلیون فولاد صادر کرده است اما امسال به واسطه تعطیلی کارخانجات غیراستانداد چین نیاز بازار آنها افزایش پیدا کرده و همین امر باعث شده تا آنها حجم زیادی از تولید خود را به بازار داخلی خود اختصاص دهند.

این عضو انجمن فولاد اضافه کرد: قیمت الکترود از دوهزار و 500 دلار به 33 هزار دلار رسیده است که همین امر تأثیر قابل توجهی را بر قیمت‌های فولاد گذاشته است.

شهرستانی با اعلام اینکه تقاضا در بازار ایران برای فولاد کاهش پیدا کرده و همین امر عاملی شده تا تولیدکنندگان به صادرات آن تمایل پیدا کنند، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت فولاد در ایران 10 درصد قیمت جهانی است برای مدیریت این موضوع باید به جای تغییر تعرفه‌ها با اعمال مشوق‌های صادراتی و تعادل قیمت در بازار اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تأکید براینکه برای مدیریت این موضوع جلسات مختلفی را با وزارت صنعت برگزار کرده‌ایم، اظهار داشت: در صددیم ستادی تحت عنوان فولاد ایجاد کنیم تا با حضور اعضای انجمن سنگ آهن، فولادی‌ها و تولیدکنندگان پروفیل یک زنجیره واحد را تشکیل داده و بازار کشور را مدیریت نماییم.

https://sarmayegozarionline.ir/vdca.mn0k49nye5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما