تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۶
جالب است ۰
مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان ۹۹ با ۰.٢ واحد درصد افزایش به ۲۴ درصد رسید.
افزایش نرخ تورم تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٤٧,٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در در فصل قبل، ٣٩.٦ واحد درصد افزایش داشته است.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٣٧,۰ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، ٢٨.٩ واحد درصد افزایش دارد. در میان زیربخش ­های مختلف صنعتی، کم­ترین تورم فصلی مربوط به تولید محصولات از توتون و تنباکو سیگار (۰.۰ درصد) و انتشار و چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده (٧.١ درصد) و بیشترین آن به ترتیب مربوط به صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاه‌های نفت ( ٥٧.۰ درصد)، تولید ماشین­آلات اداری و محاسباتی (٤٣.٦ درصد) و تولید فلزات اساسی ( ٤٣.٥ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ٤٧,٤ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در در فصل قبل، ٣٩.٦ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ٤٧.٤ درصد افزایش دارد. در بخش­های مختلف صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تولید محصولات از توتون و تنباکو سیگار (١٥.۰ درصد) و بیش­ترین تورم نقطه به نقطه به ترتیب مربوط به زیربخش­های صنعتی تولید ماشین­آلات اداری و محاسباتی (١٧٢.٤ درصد)، تولید فلزات اساسی (١۰٨.٤)، تولید سایر وسایل حمل و نقل (٩٤.٧)، تولید ماشین‌آلات و دستگاه‌های مولد وانتقال برق ( ٨١.٦ درصد)، تولید مبلمان و مصنوعات ( ٧٥.٤ درصد) و تولید محصولات فلزی فابریکی بجز ماشین‌آلات (٧٢.٣ درصد) بوده است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ٢٤,۰ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ۰.٢ واحد درصد افزایش نشان می­ دهد. در فصل مورد بررسی، در میان زیربخش ­های مختلف صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به تولید زغال سنگ و پالایشگاه ­های نفت (۰.٢- درصد) و بیش­ترین آن به ترتیب مربوط به تولید ماشین ­آلات اداری و محاسباتی (١٣۰.١ درصد)، تولید سایر وسایل حمل و نقل (٥٩.٧ درصد) و تولید فلزات اساسی ( ٥٦.٥ درصد) می ­باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceze8f.jh8eoi9bbj.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین