تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۳
جالب است ۰
مدیر ارتباطات فرابورس در یک برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد:

حضور کم‌ریسک در بازار سرمایه با تعیین حد سود و ضرر و پایبندی سهامداران به آن

مدیر ارتباطات فرابورس ایران روز گذشته مهمان شبکه ایران کالا در یک برنامه زنده آموزشی با محوریت بازار سرمایه بود تا موضوع رفتارشناسی سرمایه‌گذاران و مردم در بازار بورس را مورد بحث و بررسی قرار دهد.
حضور کم‌ریسک در بازار سرمایه با تعیین حد سود و ضرر و پایبندی سهامداران به آن
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مبینا بنی‌اسدی در این برنامه ابتدا با اشاره به بروز برخی بحران‌های مالی در بازارهای سرمایه جهان در سال‌های گذشته عنوان کرد: با فرض وجود بازار کارا و گردش اطلاعات در یک فضای شفاف و در اختیار بودن آن برای تمامی سرمایه‌گذاران، اما بروز بحران‌های مالی در جهان تحلیلگران را بر آن داشت تا علل بروز روندهایی را در بازار برخلاف پیش‌بینی‌های بنیادی و تکنیکال، در متغیرهای روانشناسی و جامعه‌شناسی و در موضوعی تحت عنوان مالی - رفتاری جست‌وجو کنند.

به گفته بنی‌اسدی در کشور ما نیز اخیرا مبحث مالی-رفتاری برای توضیح پدیده‌های اقتصادی استفاده می‌شود و همچنین اخیرا موضوع روانشناسی معاملات در بازار بورس نیز مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

او با بیان اینکه جهت‌گیری‌های رفتاری معامله‌گران در بازار بورس بعضا بر اساس برخی رخدادها شکل می‌گیرد، عنوان کرد: افراد اغلب محافظه‌کار هستند و دیر تصمیم می‌گیرند تا واکنشی نشان دهند. در واقع اطلاعات را در اختیار دارند و آن را بررسی کرده‌اند اما به دلیل محافظه‌کاری به اطلاعات دریافتی خود دیرتر از حد انتظار پاسخ می‌دهند.

مدیر ارتباطات فرابورس اشاره کرد که برخی عوامل احساسی مانند ترس از پشیمانی و یا عدم قبول شکست نیز در رفتار سهامداران و سرمایه‌گذاران وجود دارد و با آنکه از جانب کارشناسان بارها بر تعیین کردن حد سود و حد ضرر در معاملات سهام تاکید شده اما عموما به آن پایبند نیستند و با دخیل کردن عواملی احساسی مانند عدم قبول شکست، ریسک زیادی را متوجه سرمایه‌گذاری خود می‌کنند.

او با اشاره به اینکه به واسطه ورود سهام عدالت به بازار سرمایه این بازار میزبان سهامداران جدیدی است، عنوان کرد: تمامی سرمایه‌گذاران به خصوص سرمایه‌گذاران جدید نیازمند بررسی اطلاعات مالی و عملیاتی شرکت‌هایی که سهامشان را در اختیار دارند، هستند، ضمن آنکه این نکته را نیز باید در نظر داشته باشند که معاملات در بازار سرمایه به عنوان یک بازار تخصصی و حرفه‌ای نیازمند کسب دانش و آموزش کافی است و نمی‌توان بدون این پارامتر مهم، سرمایه‌گذاری موفقی در بازار داشت.

بنی‌اسدی عنوان کرد که سرمایه‌گذاران پیش از ورود به بازار به این پرسش پاسخ دهند سرمایه‌ای را که به بازار تزریق می‌کنند تا چه حد در صورت نبود آن زندگیشان دستخوش تلاطمات اقتصادی می‌شود و بر همین اساس سرمایه‌ای را به یازار بیاورند که در صورت نبود آن، با مشکلات عدیده مالی و اقتصادی روبه‌رو نشوند.

به گفته او در شرایطی که کسب دانش و تجربه برای حضور در بازار نیز یک شبه حاصل نمی‌شود و نیازمند صرف زمان کافی است، سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه حضور پیدا کنند و چیدمان پرتفوی خود را به افراد متخصص و آگاه بدهند.

مدیر ارتباطات فرابورس همچنین یادآور شد: مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذارای افراد متخصصی هستند که با چیدمان متنوعی از سهام، پرتفوی قابل اتکایی را در شرایط صعود و نزول بازار که به صورت هیجانی در حال رقم خوردن است برای سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها به ارمغان می‌آورند و ریسک سرمایه‌گذاری مستقیم را نیز از این طریق به حداقل می‌رسانند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcb9abz.rhbawpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما