تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۵
جالب است ۰
بازگشت تورم به کانال تک رقمی

بانک مرکزی: تورم شهریورماه ۹.۹ درصد شد

بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ۱۳۹۶ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به شهریور ۱۳۹۵ براساس سال پایه (۱۰۰=۱۳۹۵) معادل ۹.۹ درصد است.
بانک مرکزی: تورم شهریورماه ۹.۹ درصد شد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بر اساس محاسبه بانک مرکزی، شاخص نرخ تورم در شهریور ماه 1396 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 8.4 درصد افزایش داشته است.
در این ماه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران به عدد 108 رسید که نسبت به ماه قبل 0.3 درصد افزایش یافت.
در این بررسی نرخ تورم در شهریور ماه نسبت به ماه قبل در گروه «خوراکی ها و آشامیدنی ها» 1.3 درصد و «ارتباطات» 0.8 درصد و در گروه «دخانیات» 0.1 درصد کاهش داشته است اما در گروه «پوشاک و کفش» 0.3 درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» 0.8 درصد، «اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» 0.8درصد، «بهداشت و درمان» 1.2 درصد، «حمل و نقل» 0.6 درصد، «تفریح و امور فرهنگی» 2.7 درصد، «تحصیل» 0.3 درصد، «رستوران و هتل» 1.0 درصد و «کالاها و خدمات متفرقه» 1.0 درصد رشد کرده است.
در مجموع میزان تورم در مرداد ماه نسبت به ماه قبل در گروه کالا 0.6 درصد کاهش و در گروه خدمات 0.9 درصد افزایش داشته است.

** تغییرات سالانه تورم
همچنین بررسی تغییرات تورم در مرداد ماه نسبت به ماه مشابه پارسال بیانگر آن است که این شاخص در گروه «خوراکی ها و آشامیدنی ها» 11.1 درصد، «دخانیات» 0.3 درصد، «پوشاک و کفش» 5.6 درصد، «مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت ها» 7.6 درصد، «اثاث، لوازم و خدمات مورد استفاده در خانه» 8.6 درصد، «بهداشت و درمان» 8.2 درصد، «حمل و نقل» 5.7 درصد، «ارتباطات» 6.8 درصد، «تفریح و امور فرهنگی» 9.4 درصد، «تحصیل» 10.5 درصد، «رستوران و هتل» 11.8 درصد و «کالاها و خدمات متفرقه» 9.4 درصد رشد کرده است.
در مجموع میزان تورم در مرداد ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل در گروه کالا 8.2 درصد و در گروه خدمات 8.5 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، پیش از این سال 90 مبنای محاسبه نرخ تورم در بانک مرکزی بود که از مردادماه سال پایه محاسبه به سال 95 تغییر کرد.

ایرنا

https://sarmayegozarionline.ir/vdcj.xeafuqextsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین