تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
جالب است ۰
قدرت رقابت پذیری بنادر ایران در سطح منطقه ای و بین المللی و تکمیل زیرساخت های ریلی در بنادر از مهم ترین برنامه های سازمان بنادر است.
ارتقای قدرت رقابت پذیری بنادر ایران در سطح بین المللی ضروری است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،«محمد راستاد» که روز گذشته با حکم «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی به این سمت منصوب شد، روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد در جمع خبرنگاران افزود: توسعه شبکه حمل ونقل ترکیبی در بنادر و فعال شدن بنادر فرعی برای توسعه شبکه حمل ونقل بین بنادر اصلی و فرعی از دیگر برنامه های مهم سازمان بنادر در توسعه اقتصاد دریا محور است.

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه ای بین سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجسس و نجات در دریاها افزود: این تفاهم نامه امروز بین این دو ارگان دریایی امضا شد. پیش از این سازمان بنادر با نیروی دریایی سپاه پاسداران تفاهم نامه ای امضا کرده است و بزودی تفاهم نامه ای با شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران امضا خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر این سازمان دارای 21 فروند شناور ناجی، 6 فروند بالگرد ، یک فروند هواپیما و 2 فروند هاورکرافت در ناوگان جست‌وجو و نجات دریایی خود دارد تا در زمان های اضطراری از آنها استفاده شود.
راستاد افزود: همه بنادر ما باید به ریل متصل شوند و در بنادری نظیر شهید رجایی،‌ خرمشهر، بندر امام خمینی (ره)، امیرآباد و انزلی باید زیرساخت‌های توسعه ریلی فراهم شود تا سهم ریل در انتقال بار از بنادر به پسکرانه ها افزایش یابد.
وی اظهارداشت: در این راستا با همکاری راه آهن درصدیم در آینده شبکه ریلی را در بنادر کشور توسعه دهیم و با تشکیل معاونت ریلی در سازمان بنادر بتوانیم حمل بار بیشتری را از جاده به ریل منتقل کنیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به کمبود و حلقه مفقوده امکانات، تجهیزات و شناورهای گردشگری در بنادر شمالی و جنوبی اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر درصدد است با افزایش امکانات و تجهیزات در این حوزه شاهد توسعه گردشگری دریایی باشد.
راستاد درباره تعیین تکلیف اپراتورهای بندرشهید رجایی ابراز امیدواری کرد تا 2 تا 3 ماه آینده اپراتورهای این بندر مشخص شود ، زیرا تاکنون سرمایه‌ گذاری قابل توجهی برای تأسیسات و تجهیزات بندر شهید رجایی انجام شده است، ضمن اینکه در بندر شهید بهشتی چابهار نیز قرار است یک اپراتور فعال شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از دریانوردان نمونه و برتر کشور با اهدای لوح تقدیر و از خانواده دریانورد مرحوم «امیر جنبد» از طرف سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) به عنوان «دریانوردی شجاع» قدردانی شد.
«کی تاک لیم » دبیرکل آیمو به دنبال معرفی نامزد جمهوری اسلامی ایران برای دریافت جایزه شجاعت دریانوردی آیمو در سال 2017، در نامه ای به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن اشاره به دلاوری بی نظیر کاپیتان جنبد فرمانده شناور گل افروز در نجات جان چندین نفر در دریا و ابراز همدردی عمیق و تسلیت صمیمانه به سازمان بنادر و دریانوردی و خانواده محترم کاپیتان جنبد نوشت: نجات جان افراد دچار سانحه در دریا یکی از شریف ترین فعالیت های انسانی است، چرا که فرد جان خود را برای نجات دیگران در معرض خطر قرار می دهد.»
«مرحوم جنبد مصداق والاترین سنت های دریانوردی است که از دیرباز نزد زنان و مردان فعال در دریاها و کشتی ها جریان داشته است. شهامت و تجربه کاپیتان جنبد شایان تقدیر و تمجید است و آمرزش روح بزرگ وی را از خداوند خواستاریم.»

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf.xdeiw6djmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما