تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۹
جالب است ۰
در بودجه سال ۹۶ حدود ده هزار میلیارد تومان منابع برای نوسازی صنعتی کشور پیش بینی شده است.
پیش‌بینی بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی صنعتی کشور در بودجه ۹۶
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، «محمد شریعتمداری» پس از پایان جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) در جمع خبرنگاران افزود: استفاده از این منابع برای نوسازی شرکت‌هایی که حضورشان در عرصه‌های بین المللی می‌تواند موجبات جهش صنعتی کشور را فراهم کند، با هدایت ایدرو در سال جاری شتاب بیشتری پیدا می‌کند و شاهد نوسازی صنایع ایران در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: در مجمع عمومی عملکرد مالی ایدرو تا پایان سال کاری 1395 ارایه شد که با شفافیت در حوزه های گوناگون مالی همراه بود و مورد تصویب مجمع عمومی نیز قرار گرفت.
وزیر صنعت با اشاره به اینکه ایدرو گام‌های خوبی در راستای برنامه‌های دولت یازدهم برداشته است، افزود: ایدرو این مسیر را نیز در دولت دوازهم با قدرت و سرعت بیشتری ادامه خواهد داد، چراکه گام گذاشتن در حوزه گسترش و نوسازی صنایع کشور یک نیازمندی مهم صنعتی کشور به خصوص در عرصه صنایع کوچک و متوسط به حساب می‌آید که در این عرصه نزدیک به 80 هزار واحد نیازمند خدمات این سازمان در حوزه نوسازی صنعتی هستند.
رئیس مجمع عمومی ایدرو با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های صنعتی دانش بنیان، تصریح کرد: در این حوزه که دوستدار محیط زیست نیز محسوب می‌شود، باید گام‌های موثری را در سال‌های پیش رو برداریم که توجه به این نوع صنایع در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و ایدرو نیز گام‌هایی را به صورت پایلوت برداشته است.
وی حرکت به سمت عدم تمرکز صنعتی را یک ضرورت برای توسعه صنعتی کشور دانست و افزود: تمرکزگرا بودن یک آسیب محسوب می‌شود و توجه به گسترش صنعت در حوزه پیرامونی به خصوص مرزها سبب افزایش اشتغال و تقویت امنیت ملی خواهد شد که سازمان ایدرو نیز در این زمینه برای سال جاری برنامه‌ریزی خواهد داشت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو را رقیب بخش خصوصی ندانست و تصریح کرد: در هر زمینه ای که بخش خصوصی آمادگی سرمایه گذاری و فعالیت دارد به عنوان حامی و مشوق وارد می‌شویم و در صورت تمایل بخش خصوصی به همکاری مشارکت جویانه با سازمان‌های توسعه ای مانند ایدرو نیز فعالیت مشارکت جویانه خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روز سه شنبه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تالار زمرد این سازمان برگزار شد. در این جلسه که اکثریت اعضای مجمع حضور داشتند، گزارشی از عملکرد سال مالی منتهی به 30 اسفندماه 1395 ارایه شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdce.78fbjh8ew9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما