تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۸
جالب است ۰
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر تولید کنندگان فولاد خواستار فروش محصولات خود به نرخ بازارهای بین المللی هستند، باید هزینه مواد اولیه، انرژی و نیروی کار خود را نیز به نرخ بازار بین المللی پرداخت کند.
حاجی دلیگانی: زنجیره تولید فولاد دارای تعارض و تضاد جدی است
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از ایسنا 

حسینعلی حاجی دلیگانی در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص وضعیت بازار فولاد بیان کرد: سنگ آهن بخشی از معادن و ثروت عمومی و انفال است، متاسفانه زنجیره تولید فولاد در کشور ما دچار تعارض و تضاد جدی است، از یک سو خواستار رهاسازی قیمت محصول تولیدی و از سوی دیگر خواستار رانت و یارانه در نهاده‌های تولید همچون تامین مواد اولیه و انرژی هستند و این تضاد به ضرر همه شهروندان است.

وی در ادامه اظهار کرد: آنها که اقتصاد بین المللی را به رخ سیاست گذاران می‌کشند و خواستار فروش محصولات خود در بازار به نرخ بین المللی هستند باید هزینه مواد اولیه و نیروی کار و انرژی خود را نیز به نرخ بازار آزاد و بین المللی پرداخت کنند. زمانی که یک واحد تولیدی فولاد در یک سال چندین هزار میلیارد تومان سود داشته است همه آن هنر مدیریتی نیست، بلکه بخشی از آن از جیب فقرا به جیب نامرئی آنها رفته است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک ماه پیش فردی نزد بنده آمده و اذعان کرد در طول چند ماه ۲۰ میلیارد تومان در این بازار سود کرده است. این حاصل مدیریت غلط ماست، ایجاد انحصار در خرید هر محصولی از جمله فولاد در بورس خود بستر فساد را ایجاد می‌کند. بورس باید مردمی شده و ورود اقشار مختلف به آن آزاد شود.

حاجی دلیگانی در پایان تاکید کرد: تعیین قیمت دستوری برای فولاد معنایی ندارد. واحدهای تولیدی قیمت حامل‌های انرژی  و مواد اولیه خود را نیز باید به قیمت فوب خلیج فارس دهند. دولت نیز باید حقوق خود را از استخراج معادن بر مبنای قیمت معامله شده در بورس اخذ کند. هر گونه معافیت مالیاتی باید حذف شود. کلیه فعالیت‌های زنجیره تولید، عرضه و انبار داری باید شفاف گردد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbsfbz.rhbfapiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین