تاریخ انتشار :سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۰
جالب است ۰
نماینده مردم خلخال در مجلس تاکید کرد که تولید فولاد حدود دو برابر مصرف داخلی بوده اما قیمت آن بالاتر از قیمت های عرف بین المللی است و این بیانگر عدم نظارت بر بازار و سوداگری ها توسط دلالان است.
انتقاد نماینده خلخال از نظارت ضعیف بر چرخه تولید و توزیع فولاد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از ایسنا

 سید غنی نظری خانقاه در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در خصوص وضعیت بازار فولاد، بیان کرد: امروز شاهدیم که ۶۰ درصد فولاد به صورت شمش به فروش می رسد و این یعنی خام فروشی و این خلاف قانون برنامه ششم توسعه است. تنها ۲۲ درصد سهم فولاد در بورس به فروش می رسد و این یعنی عدم اجرای درست قانون و نظارت ها در این بخش کار آمد نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: تولید در صنعت فولاد حدود دو برابر مصرف داخلی است، اما قیمت آن بالاتر از قیمت های عرف بین المللی است و این تناقض نشان دهنده عدم نظارت بر بازار و سوداگری هایی است که توسط دلالان صورت می گیرد، و امروزه شاهد رشد سلطان های فولاد هستیم.

نماینده مردم خلخال در مجلس تصریح کرد: وزارت صمت در وظایف خود برای نظارت بر بازار کوتاهی کرده و تولیدکنندگان به حال خود رها شده اند و هر قیمت گذاری که باب میل خود باشد، انجام می دهند و مصرف کننده و منافع عمومی در نظر گرفته نمی شوند و چطور است که یک بنگاه اقتصادی کوچک، یک کشاورز یا یک مغازه دار بارها و بارها مورد نظارت، فشار و بازرسی قرار می گیرد، اما کارخانجات فولاد هر طور دلشان بخواهد، قیمت گذاری کرده و محصولات را در بازار عرضه می کنند.

نظری در پایان تاکید کرد: وزیر صمت باید تکمیل چرخه نظارت بر عرضه کالا توسط کارخانجات تولید فولاد را در اولویت قرار دهد تا محصولات فولادی به مصرف کننده واقعی برسد و دست دلال ها و واسطه ها کوتاه شود و برابری قیمت ها و نظام عرضه و تقاضا در صنعت فولاد ایجاد شود و بورس در عرصه فولاد فعالتر عمل کند.

 
https://sarmayegozarionline.ir/vdcjxtea.uqettzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما