تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۹
جالب است ۰
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت که سرمایه مردم در بازار بورس به دلیل بی تدبیری ها از دست رفته است.
حسینی: سرمایه مردم در بورس به خاطر بی تدبیری از دست رفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از ایسنا

سید البرز حسینی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی وضعیت بازار بورس گفت: طی ماه های گذشته عدم شفافیت در بازار بورس موجب سلب اعتماد مردم شده؛ این در حالی است که قرار بود سرمایه های خرد به این بازار هدایت شود و تلاطم دیگر بازارها را در اینجا تنظیم کنیم اما مردم سرمایه شان را از دست دادند.

وی افزود: آغاز ریزش بورس از ۱۹ مرداد و با ایجاد ابهام در نحوه عرضه  صندوق پالایشی اتفاق افتاد که نه به خاطر اختلاف نظر در دو وزارتخانه بلکه به دلیل بی تدبیری وزارت اقتصاد بود.

وی ادعا کرد: وزیر اقتصاد وقتی نتوانست سرعت رشد سهام را در مرداد کنترل کند شایعه عدم عرضه صندوق دوم را مطرح کرد و ریزش بازار از این شایعه تعمدی شروع شد.

حسینی عدم آمادگی زیر ساخت ها و فاصله اندک مراحل آزاد سازی سهام عدالت را نیز از تصمیمات نابخردانه موثر در وضعیت بازار بورس عنوان و خاطرنشان کرد: عامل دیگر ریزش هیات مدیره جدید سازمان بورس بود که تصمیمات نادرست اتخاذ می کرد در حالی که با کاهش قیمت ها باید سیاستهای عرضه محدود و تقاضا تقویت می شد. اما تاخیر در زمان اجرای سیاست های کنترلی صورت گرفت  و عدم شفافیت باعث از بین رفتن سرمایه مردم شد.

این نماینده مجلس در پایان خواستار تصمیم قاطع مجلس برای بهبود وضعیت بازار بورس شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcf0mde.w6dmyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما