تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
جالب است ۰
مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی «امیر» در گفت و گو با سنا:

«بازارگردانی»، گامی بلند در مسیر رسیدن به «ارزش ذاتی» سهم

فرهنگ حسینی: «با الزام و اجرای بازارگردانی توسط شورای عالی بورس، نقدشوندگی سهام می تواند به شکلی بهتری انجام شده و عمق بازار افزایش یابد. بازارگردانی تخصصی از موضوعاتی است که در بازارهای توسعه یافته توسط نهادهای مالی و به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود؛ این موضوع می‌تواند به رسیدن ارزش سهام شرکت‌ها به ارزش ذاتی در میان مدت کمک شایانی داشته باشد.»
«بازارگردانی»، گامی بلند در مسیر رسیدن به «ارزش ذاتی» سهم
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین و به نقل از سنا

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی «امیر» در واکاوی فضای کنونی بازارسرمایه اظهار کرد: بررسی تاریخی اصلاح‌های بازار نشان می‌دهد که بازار پس از رونق، در دوره رکود شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی بوده است. در دوره اصلاح اخیر نیز شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی بوده ایم، البته برخی از نمادها تا یک سوم قیمت نیز کاهش یافتند؛ اما در مقابل شاهد بهبود قیمت های جهانی و به طور همزمان افزایش قیمت دلار نیز هستیم. در نتیجه به نظر می رسد با ثبات شرایط، بسیاری از نمادهای بازار به لحاظ قیمتی جذاب شده اند. از سوی دیگر یکی از مهمترین چالش‌های بازار، موضوع نقدشوندگی بوده که در بسیاری از نمادها شاهد شکل‌گیری صف های خرید و فروش برای دوره های طولانی مدت بودیم.

گروه‌های موثر بر شاخص کل

فرهنگ حسینی در خصوص گروه های تاثیرگذار بر شاخص کل بیان کرد: در حال حاضر گروه های مختلف پتانسیل های مناسبی دارند که پرداختن به آن ها و آگاهی از مزیت های آن ها می تواند به تصمیم‌گیری بهتر سرمایه‌گذاران کمک کند؛ در این میان، شرکت های فولادی شاهد تاثیرپذیری از افزایش قیمت دلار هستند و می توانند با رشد سودآوری همراه شوند.

وی افزود: علاوه بر این، شرکت های پتروشیمی هم شاهد افزایش قیمت های جهانی در کنار افزایش قیمت دلار هستند که وضعیت بهتری نسبت به سایر گروه ها دارند. از سوی دیگر در گروه بانکی شاهد اثرات تسعیر نرخ ارز، کاهش هزینه سپرده ها و بهبود وصول مطالبات به دلیل افزایش قیمت دارایی ها و رشد مناسب سرمایه گذاری ها و دارایی‌ها بانک ها هستیم. در کنار این گروه ها، گروه دارویی تحت تاثیر افزایش نرخ دارو و همچنین انتظار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بلندمدت فرصت سرمایه گذاری مناسبی محسوب می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی «امیر» در خصوص عوامل تعیین‌کننده مسیر اقتصادکلان کشور در ماه های آینده، تصریح کرد: در حال حاضر، کسری بودجه دولت و کسری ارز سبب افزایش قیمت ارز و افزایش تورم در اقتصاد ایران شده است. با توجه به سیاست ها و برنامه های دولت، به نظر می رسد این روند حداقل در کوتاه مدت و میان مدت تداوم داشته باشد.

حسینی، سیاست اصلی دولت را فروش اوراق خزانه و اجاره و سایر اوراق اسلامی دانست و گفت: به نظر می‌رسد یک یا دو مرحله دیگر صندوق های سهام شرکت های دولتی را عرضه کند؛ هرچند این موضوع تاثیر چندانی بر تامین کسری بودجه دولت نخواهد داشت. البته بازار سرمایه در سال جاری نقش اساسی و مهمی در جبران کسری بودجه دولت ایفا کرده است.

 تاثیرپذیری بازار از تغییرات امریکا بُعد روانی دارد

وی در رابطه با وزن تحولات سیاسی و رویدادهای بین المللی به ویژه انتخابات امریکا بر بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر می رسد بازار دلار براساس گزینه های ریاست جمهوری ایالات متحده رفتار می کند. گروهی از سهامداران نیز تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته اند، اما بررسی تحولات بازار سرمایه و اقتصاد ایران در بلندمدت نشان داده که تغییرات دولت در ایالات متحده سبب تغییرات خاصی در ساختار اقتصاد و بازار سرمایه ایران نشده و تاثیر پذیری آن در مقطع کنونی جنبه روانی دارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdccx1qm.2bq1x8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین