تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۱
جالب است ۰
درحالی‌که بسیاری از کشورها با موج دوم شیوع کووید-۱۹ دست‌وپنجه نرم می‌کنند، چین ویروس را تحت کنترل درآورده و وضعیت خود را به‌عنوان بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده و بازرگانی جهان و همچنین نیروگاه اقتصادی تقویت کرده است.
 موفقیت چین در بازگشت اقتصاد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری ایالات‌متحده Bridgewater Associated ری دالیو گفت: اقتصاد چین طی همه‌گیری سریع‌تر از اقتصاد ایالات‌متحده به حالت عادی برگشته و  شرکت‌های "داغ" در بازارهای سهام چین باعث جذب سرمایه می‌شوند.

وی در کنفرانس جهانی موسسه مطالعات میلکن  گفت: نرخ بهره بالاتر چین به معنای این است که کشور در وضعیت بهتری قرار دارد.

اقتصاددان انگلیسی، جیم اونیل (معروف به کلمه اختصاری BRICS)، در "هفته طلایی"، تعطیلات نیمه سال چین در اوایل ماه اکتبر گفت: به نظر می‌رسد، بسیاری از مردم چین بدون ایجاد موج دیگری از عفونت‌های کووید-19 می‌توانند به‌راحتی سفر کنند.

پیش‌بینی می‌شود تولید ناخالص داخلی (GDP) چین در سه‌ماهه سوم سال 2020 به میزان 5.4 درصد رشد کند، درحالی‌که در سه‌ماهه دوم 3.2 درصد افزایش داشته است.

اونیل گفت: دلیل خوب وضعیت بهبودی چین، جهش "V شکل" ( افت شدید، یک صعود شدید و شیب‌دار تا بهبودی کامل) است که این کشور را در مسیر ثبت 8 درصد رشد در سال 2021 قرار داده است.

اونیل در مقاله منتشرشده در وب‌سایت Project Syndicate بیان کرد: علاوه بر این، در نرخ رشد فعلی، چین آماده است 1.5 تریلیون دلار دیگر به تولید ناخالص داخلی جهانی در سال آینده کمک کند و مصرف‌کنندگان محصولات چینی نزدیک به 40 درصد از آن را هدایت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های مصرف‌کننده سهم زیادی در گسترش اقتصادی چین را تشکیل می‌دهد، نمی‌توان مقیاس فرصت‌های اقتصادی ارائه‌شده را بیش‌ازحد بیان کرد.

یائو وی، اقتصاددان ارشد آسیا و اقیانوسیه از بانک سرمایه‌گذاری فرانسه  (Societe Generale SA)  در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ گفت: چین وضعیت خود را به‌عنوان کشور تجارت غالب جهان تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: تقاضای جهانی برای همه‌چیز، از لباس گرفته تا فناوری کار در خانه  به چین اجازه داده است تا با بازگشایی سریع کارخانه‌های خود، درحالی‌که بقیه جهان با قفل شدن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، سهم بی‌سابقه‌ای از صادرات جهانی را کسب کند.

وی افزود: این‌یک برگشت قابل‌توجه از دو ماه اول سال، زمانی که صادرات چین 17.1 درصد کاهش‌یافته بود، محسوب می‌شود.

وی گفت: "عملکرد صادرات چین طی این بحران درواقع اثبات وضعیت محکم آن به‌عنوان کارخانه جهان است. این وضعیت قابل‌اعتماد است، زیرا مهار سریع و موثر شیوع در چین به بخش تولید این کشور امکان داد که فعالیت خود را پیش از دیگران از سر بگیرد. "

داده‌های رسمی نشان می‌دهد تجارت خارجی چین در سه‌ماهه سوم سال جاری 7.5 درصد افزایش‌یافته است. اداره کل گمرک گفت: صادرات سالانه 10.2 درصد جهش داشت درحالی‌که میزان واردات ازنظر یوان چین 4.3 درصد افزایش داشت.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcam6n0.49nui15kk4.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما