تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۵
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مصوبه این کمیسیون درباره حذف معافیت گمرکی واردکنندگان ماشین آلات در بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی گفت: امیدواریم این مصوبه که در راستای حمایت از شرکت‌های ماشین سازی داخلی بوده است، در صحن علنی مجلس هم رای آورد.
حمایت از تولیدکنندگان داخلی ماشین آلات با اصلاح ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،مطابق بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، واردکنندگان ماشین آلات خطوط تولید در صورت عدم وجود مشابه داخل از پرداخت حقوق گمرکی معاف هستند. با توجه به آنکه این قانون موجب سخت شدن فضای رقابت برای صنایع ماشین سازی داخلی شده، بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند حذف این بند از قانون می­تواند موجب رونق صنعت ماشین سازی کشور شود.

حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع گفت: کمیسیون صنایع مجلس به منظور حمایت از شرکت‌های ماشین سازی داخلی موضوع معافیت واردکنندگان در بند «غ» ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی را حذف  کرد؛ به عبارتی واردکننده­ های ماشین آلات خط تولید باید تمام حقوق گمرکی خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد منابع مالی حاصل شده از حذف معافیت مذکور در صندوقی نزد وزارت صمت ذخیره شود و ۵۰ درصد آن به صورت تسهیلات به شرکت ­های دانش بنیان فعال در زمینه ساخت ماشین آلات خط تولید پرداخت شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: امیدواریم مصوبه کمیسیون در صحن علنی مجلس رای بیاورد؛ در این صورت ضمن حمایت از تولید ملی، منابع مالی خوبی هم نصیب دولت می‌شود.

فیروزی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر بیش از ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و ساخت داخل بسیاری از ماشین آلات در کشور وجود دارد، با وجود این تعداد شرکت دانش بنیان، واردات سالانه ۴ میلیارد دلار ماشین آلات خط تولید منطقی به نظر نمی‌رسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchiznq.23ni-dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما