تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
جالب است ۰
وزیر نیرو از موافقت هیئت وزیران با تامین برق مورد نیاز مصرف‌کنندگان بزرگ برق از طریق بورس انرژی خبر داد.
مصرف‌کنندگان بزرگ برق می‌توانند نیاز خود را از بورس انرژی تأمین کنند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،رضا اردکانیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت گفت: یکی از مشکلاتی که در ایام اخیر در بخش برق مواجه بودیم افزایش میزان طلب تولید کنندگان برق از شرکت توانیر بود.

وی با بیان اینکه «شرکت توانیر خریدار انحصاری برق در کشور است»، افزود: بیش از ۶۰ درصد تولید برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و شرکت نیز برای پرداخت پول تولید کنندگان تابع قیمت‌های تکلیفی است؛ به همین دلیل تولید کنندگان از اینکه دریافت وجه شان با فاصله زمانی قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است گله مندند. در این راستا در جلسه امروز هیئت وزیران پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به دستگاه‌های مرتبط مبنی بر اینکه مصرف کنندگان بزرگ که شامل مصرف کنندگان پنج مگاوات و بالاتر هستند، برق شان را از بازار بورس انرژی دریافت کنند، موافقت کردند.

وزیر نیرو اظهار کرد: این اقدام کمک بزرگی به تولیدکنندگان برق است که می توانند سریع تر به وجه شان دست یابند و همچنین مصرف کنندگان نیز می‌توانند با قیمت مناسب تری برق مورد نیاز خود را تأمین کند و هم نیز نقش تعیین‌کننده خواهد داشت و دیگر منحصراً خریدار نخواهد بود؛ این اقدام ان شاءالله در ادامه به رشد و پویایی صنعت برق کمک بزرگی خواهد کرد اجرای آن نیز بر اساس مصوبه هیات وزیران آماده خواهد شد.

اردکانیان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های وزارت نیرو در خصوص لایروبی رودخانه ها برای فصول سرد سال خاطر نشان کرد: برنامه مهندسی رودخانه که بخشی از آن را شامل لایروبی رودخانه ها می شود از بعد از سیل سال گذشته با شدت آغاز شده است؛ در سال ۱۳۹۸ موفق شدیم ۵ برابر متوسط سال‌های قبل عملیات لایروبی را انجام دهیم و نتیجه آن شد که ۴-۵ سیلاب بزرگی را که در جنوب و جنوب غرب کشور در نیمه دوم سال گذشته و اوایل سال جاری داشتیم، با حداقل خسارت و حداکثر بهره‌وری پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: این مسیر کماکان ادامه خواهد داشت و امیدواریم همان‌طور که دستگاه قضایی با ما همکاری هایی دارند، در آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها بتوانیم تکالیف قانونی را که برعهده داریم، انجام دهیم و نتیجه آن باشد که در شرایط تا حدود زیادی تغییر اقلیم که ما باید آمادگی مواجه شدن با سال‌های خشک و تر را داشته باشیم، از سیلاب به عنوان یک منبع آب شیرین بیشتر از مواجهه با خسارت، منفعت ببریم.

وزیر نیرو در باره برنامه های این وزارتخانه در حوزه سدسازی نیز گفت: برنامه های سد سازی وزارت نیرو در قالب پویش هر هفته الف به در دست انجام است و هفته جاری بیست و سومین هفته برگزاری این پویش در سال جاری است و ما از ۲۵۰ پروژه که برای مثال وعده داده بودیم تا کنون ۱۱۲ پروژه را با سرمایه گذاری ۲۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم. امسال تاکنون ۷ پروژه بزرگ سد مخزنی افتتاح شده است و امیدواریم ۱۸ پروژه سال ۱۳۹۹ در این زمینه افتتاح و به بهره برداری برسد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcauwn0.49nuw15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما