تاریخ انتشار :شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۰
جالب است ۰
در شرایطی که تجارت هند با ایران به دلیل مسائل بانکی ناشی از تحریمهای آمریکا پیچیده تر شده است، ایران تامین برنج از پاکستان را آغاز کرده است.
برنج پاکستانی جای رقیب هندی را در بازار ایران گرفت
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، ایران تامین برنج باسماتی از پاکستان را به منظور تامین نیازهایش آغاز کرده است. این امر نگرانیهایی را در میان صادرکنندگان هندی که صادراتشان را به دلیل مسائل بدهیهای معوق متوقف کرده اند، برانگیخته است. با این حال وینود کال، مدیر اجرایی انجمن صادرکنندگان برنج هند مدعی شد که این وضعیت برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و هند پس از رفع مسئله بدهیهای معوق، صادراتش به ایران را دوباره آغاز خواهد کرد. همچنین وی خاطرنشان کرد که حضور بلندمدت پاکستان در ایران برای هند دردسرساز خواهد بود زیرا ایران مقصد 34 درصد از صادرات برنج باسماتی هندی است. بعلاوه هند باید تجارت با ایران را هر چه سریعتر ازسربگیرد زیرا انتظار می رود محصول باسماتی فراوانی در سال جاری تولید شود.

تحریمهایی که از سوی آمریکا وضع شده اند، اجرای مکانیزم پرداخت با ایران را برای هند دشوار کرده است. وزارت بازرگانی و صنعت هند به دنبال تمدید خط اعتباری محدود برای ایران از طریق اگزیم بانک است.

آجی ساهای، مدیرعامل FIEO اظهار کرد که صادرات برنج باسماتی هند امسال آسیب دیده است. ایران و هند مدت یک سال است که سرگرم مذاکره در خصوص یک سیستم تهاتری هستند. ایران اعلام کرده که برنج، شکر و دارو از هند در قبال کود خریداری خواهد کرد اما دولت هند اعلام کرده که به دلیل توقف خرید نفت از ایران، خرید کود با توجه به ارزش صادرات باسماتی برای این کشور مقرون به صرفه نیست.

آمار شرکت CRISIL نشان داده که ایران سالانه حدود 1.3 میلیون تن برنج از هند وارد می کند اما این تجارت امسال به دلیل مسائل بدهی 20 درصد کاهش پیدا می کند. صادرکنندگان به دلیل معوق ماندن پرداخت 1700 کرور روپیه، فروش برنج به ایران را متوقف کرده اند.

در مجموع انتظار می رود هند امسال هشت میلیون تن برنج باسماتی صادر کند و بنابراین باید بازارش را برای فروش این محصول توسعه دهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchi6nq.23nzvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین