تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۸
جالب است ۰
شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با انتشار صورت های مالی ۶ ماهه تلفیقی منتهی به خرداد سال جاری از تحقق ۵۱۱ ریال سود برای هر سهم و بازدهی جالب ۲۶۵ درصدی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش با سرمایه 300 میلیارد تومانی، صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده 6 ماهه منتهی به خرداد سال جاری را منتشر کرد.

براین اساس، "سپ" در این مدت بالغ بر 1.06 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه گذشته 39 درصد رشد داشته که حدود 83 درصد این درآمد از محل خدمات مربوط به دستگاه کارتخوان است. همچنین 153.2 میلیارد تومان سود خالص و 511 ریال سود برای هر سهم محقق کرده که نسبت به دوره مشابه قبل با رشد 74 و 75 درصدی روبرو شده است.

دارایی های جاری

دارایی های جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش داشته است .با توجه به نوسانات نرخ ارز خرید اقلام مورد نیاز طبق برنامه ریزی برای حداکثر 6 ماه آتی صورت گرفته است. از طرفی این نوسانات و تاثیر آن بر اقتصاد باعث شده شرکت ها و بانک های طرف قرارداد با تاخیر زیادی وجوه و بدهی های عملیاتی را تسویه کنند.

دارایی های ثابت

تصمیم گیری هیات مدیره درخصوص انجام سرمایه گذاری بلند مدت در شرکت های استارت آپی و بیمه و خرید تجهیزات فنی باعث افزایش 9 درصدی در دارائی های ثابت شده است.

بدهی های جاری

بدهی های جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل 39 درصد افزایش داشته است. علت این افزایش تاثیر نوسانات نرخ ارز و خریدهای انجام شده باعث افزایش بدهی های جاری در تاریخ ترازنامه شده که در تیرماه این رقم کاهش پیدا کرده است. از طرفی به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش پرداختی های شرکت و بانک های طرف مقابل تسهیلات بانکی به مبلغ 60 میلیارد تومان دریافت شده که باعث افزایش در بدهی های جاری شده است.

بدهی بلند مدت

کاهش 13 درصدی در بدهی های بلندمدت به دلیل کاهش چشمگیر تسهیلات بلندمدت و پرداخت اقساط آن که باعث کاهش در بدهی های بلندمدت می شود.

سرمایه گذاری بلند مدت

مبلغ سرمایه گذاری بلند مدت بابت تحصیل سهام شرکت های تجارت الکترونیک بهار، بیمه اتکایی سامان و کیش سل پارس به میزان 34 درصد افزایش داشته است.

بررسی بازدهی سهام این شرکت از ابتدای دوره مالی جاری تا 31 خرداد نشان می دهد قیمت هرسهم "سپ" در یک دی 13875 ریال بوده و با احتساب سود 20 تومانی هر سهم طی 112 روز کاری به قیمت 50960 ریالی رسیده که حکایت از بازدهی جالب 265 درصدی دارد که 16.5 برابر سود سپرده بانکی است .

   

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaw0n0.49n6i15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از شاخص بورس تا انتهای سال
بیش از دو میلیون
کمتر از دو میلیون
آخرین عناوین