تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۵
جالب است ۰
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:

سهم ۲۴ درصدی ایران در اکتشافات نفت و گاز در جهان

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: از مجموع ۲۰ میلیارد بشکه نفت خام قابل استصحال در کشور نزدیک ۵ میلیارد آن را ما به خود اختصاص دادیم.
سهم ۲۴ درصدی ایران در اکتشافات نفت و گاز در جهان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سید صالح هندی  مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در سال 2019 شرکت اکتشاف ملی نفت ایران توانست از بین تمامی شرکت‌ها ملی و بین المللی که در صنت نفت فعال هستند رتبه نخست را در جهان بدست آورد.

او ادامه داد: ما باتمام کشور‌ها مانند روسیه، چین، انگلیس، آمریکا که ادعای دارا بودن تکنولوژی و توان مالی بالا در جهان را دارند به رقابتی نابرابر پرداختیم اما به داوری منابع بین المللی رتبه نخست را از نظر حجم نفت و گاز کشف شده در جهان بدست آوردیم.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران اضافه کرد: از مجموع 20 میلیارد بشکه نفت خام قابل استصحال در جهان حدود 5 میلیارد بشگه آن به ایران تعلق دارد.

هندی افزود: در کل دنیا برای اکتشاف 20 میلیارد بشگه نفت 600 چاه حفر شده و ما توانستیم با حفر تنها 4 چاه 5 میلیارد بشگه نفت  را که 25 درصد کل نفت اکتشاف شده جهان است را استخراج کنیم.

او بیان کرد:این رقم معادل 24 درصد از مجموع حجم هیدروکربنی کشف شده دنیا در سال 2019 میلادی است.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود:کشف میدان ارم با ذخیره قابل برداشت معادل 7 .2میلیارد بشکه معادل 13 درصد از کل گاز کشف شده و میدان نام آوران با ذخیره قابل برداشت 2.2 میلیارد بشکه معادل 10، 5 درصد از کل نفت کشف شده در جهان  را در سال 2019 میلادی به خود اختصاص داده اند.

او افزود: میزان اکتشافات جهانی در سال 2019 میلادی معادل 21.2 میلیارد بشکه قابل برداشت بوده که این میزان دو برابر سال 2018 و بیشترین مقدار بعد از سال 2015 میلادی بوده است.

هندی تصریح کرد:کرونا پروژه‌های جاری اکتشاف نفت، به ویژه پروژ‌های لرزه نگاری را با کندی رو به رو کرده است،اما خوشبختانه هیچکدام از طرح ها متوقف نشده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdo505.yt0fk6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما