تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
جالب است ۰
کاهش تقاضای جهانی برای نفت خام و سوخت در پی شیوع ویروس کرونا باعث شد صادرات نفت آمریکا در مقایسه با رکورد ۳.۷ میلیون بشکه در روز در فوریه، در طول ماههای بعد تا ژوئن کاهش پیدا کند.
ادامه کاهش صادرات نفت آمریکا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد صادرات نفت خام آمریکا از 3.078 میلیون بشکه در روز در فوریه به 2.753 میلیون بشکه در روز در ژوئن کاهش یافت.

با وجود کاهش صادرات در طول قرنطینه جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، صادرات نفت آمریکا در نیمه اول سال 2020 بالاتر از مدت مشابه در سال 2019 بود.

واردات نفت خام به آمریکا با وجود این که در ماههای مه و ژوئن در پی افزایش صادرات عربستان سعودی در آوریل، بالا رفت اما در نیمه اول سال 2020 هم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه اول سال 2020 به 90 میلیون بشکه در روز رسید که کمتر از 100.7 میلیون بشکه در روز در مدت مشابه سال 2019 بود. تقاضای کمتر برای نفت خام و فرآورده های نفتی به کاهش صادرات نفت خام آمریکا از فوریه منجر شد.

با وجود کاهش ماهانه صادرات از زمان آغاز شیوع پاندمی، صادرات نفت خام آمریکا به چین در نیمه اول سال 2020 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت و این کشور 361 هزار بشکه در روز نفت به چین صادر کرد که بالاتر از 213 هزار بشکه در روز در مدت مشابه سال 2019 بود.

افزایش صادرات نفت آمریکا به چین تحت تاثیر افزایش صادرات در ماه مه (1.3 میلیون بشکه در روز) و ژوئن (700 هزار بشکه در روز) روی داد و چین در این دو ماه بزرگترین مقصد صادرات نفت آمریکا بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحلیلگران افزایش صادرات نفت خام آمریکا به چین را نتیجه تلاش پکن برای خرید نفت فوق العاده ارزان در آوریل ارزیابی کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjyaea.uqevizsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیش بینی شما از قیمت دلار تا پایان سال جاری
بالای 50 هزار تومان
زیر 40 هزار تومان
آخرین عناوین