تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۲۸
جالب است ۰
رییس کل سازمان توسعه تجارت خبر داد:

۳۵۰ کارت بازرگانی در آستانه تعلیق

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کارت بازرگانی حدود ۳۵۰ صادرکننده‌ای که کمتر از ۷۰ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند اگر تا پایان شهریورماه اقدام به تسویه نکنند تعلیق خواهد شد.
۳۵۰ کارت بازرگانی در آستانه تعلیق
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حمید زادبوم تصریح کرد: حدود 350 صادرکننده بین 31 تا 69 درصد از تعهدات ارزی خود را به کشور پرداخت کرده اند و در صورتی که تا 31 شهریورماه حساب های خود را به بیش از 70 درصد نرسانند کارت بازرگانی آنها تعلیق می شود.

وی افزود: با توجه به اعلام های قبلی کارت بازرگانی آن دسته از صادرکنندگانی که کمتر از 30 درصد ارز حاصل از صادرات خود را بازگرداندند در 15 شهریورماه تعلیق شد که تعداد آنها به 320 نفر می رسد.

رییس کل سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه تاکنون کارت بازرگانی هیچ صادرکننده دارای واحد تولیدی تعلیق نشده است، اظهار داشت: تعلیق کارت بازرگانی فعالیت این گروه از تجار را به دلیل پرداخت هزینه های جانبی و کارگر با مشکل مواجه می کند به همین دلیل تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: در 31 شهریورماه کارت بازرگانی آن دسته از واحدهای تولیدی که صفر درصدی هستند به این معنا که به هیچ میزان از تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند تعلیق خواهد شد، اما در مورد باقی صادرکنندگان در این بخش هنوز کمیته پایش سوء رفتار تجاری تصمیمی نگرفته است.

به گفته زادبوم، بسیاری از واحدهای تجاری در ماه های گذشته میزان تعهدات ارزی خود را افزایش داده اند و بانک مرکزی به طور مداوم در نامه هایی نام این افراد را به سازمان توسعه تجارت اعلام می کند و بر همین اساس صادرکنندگانی که بیش از 70 درصد ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده اند بدون مشکل می توانند به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی با اشاره به 2 هزار و 56 صادرکننده ای که ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانده اند، تاکید کرد: پیش‌بینی می شود در پایان ماه جاری تعداد تجاری که به تعهدات ارزی خود عمل کرده اند به 2 هزار و 600 نفر برسد.

فردا آخرین مهلت ایفای تعهدات ارزی

21 هزار و 184 نفر در سال های 97 و 98 اقدام به صادرات کرده اند که از این تعداد تاکنون حدود 10 درصد معادل 2 هزار و 56 نفر تعهدات خود را ایفا کرده و رقمی بالغ بر 13 میلیارد یورو را به کشور بازگردانده اند؛ 621 صادرکننده متعهد غیرتولیدی و بقیه یعنی یک هزار و 435 صادرکننده از واحدهای تولیدی هستند.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت روزانه یکصد میلیون یورو ارز صادراتی به سامانه های سنا و نیما واریز می شود که رقم قابل توجهی محسوب می شود و نشان می دهد بسیاری از صادرکنندگان برای جلوگیری از تعلیق کارت بازرگانی خود به ایفای تعهدات ارزی اقدام کرده اند.

31 شهریورماه آخرین مهلت برای صادرکنندگان است تا حداقل 70 درصد از تعهدات ارزی خود را پرداخت کنند در غیر این صورت کمیته پایش سوء رفتار تجاری با حضور نمایندگانی از سازمان توسعه تجارت، گمرک، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی در مورد تعلیق و سپس ابطال کارت های بازرگانی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcai0n0.49n6w15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین