تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۸
جالب است ۰
واردات نفت آسیا در ماه سپتامبر به پایین ترین رقم در سال جاری میلادی رسیده و بین ۸ تا ۱۰ درصد از ماه اوت کاهش یافته است.
واردات نفت آسیا به کمترین رقم در سال جاری میلادی رسید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،موسسه سرمایه گذاری آی اچ اس مارکت اعلام کرد واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر بسیار آهسته تر از 4 ماه گذشته بوده و کلاً کشورهای آسیایی با تحت فشار قرار گرفتن تقاضا، واردات نفت خود را در ماه جاری پایین آورده اند.

نفت خامی که طی دو هفته گذشته از بنادر چین ترخیص شده کمتر از 8 میلیون بشکه در روز بوده است یعنی در همان سطحی که چین در ماه‌های مارس و آوریل وارد می‌کرد.

واردات نفت خام چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تا حالا بسیار بالا بوده و بنادر اصلی نفتی این کشور تراکم بالایی را گزارش داده اند. ولی فعالیت های ماه سپتامبر نشان می دهد بزرگترین واردکننده نفت خام دنیا نسبت به ماه قبل نفت کمتری وارد کرده است.

چین در ماه های مه و ژوئن مقادیر رکورد شکنی از نفت خام را وارد کرد چون تلاش کرده بود از قیمت بسیار پایین نفت در ماه آوریل بهره ببرد. واردات بالای نفت خام توسط چین در اواخر فصل بهار و تابستان یعنی در شرایطی که بهبود تقاضای نفت در سایر نقاط دنیا تازه آغاز شده بود، از قیمت نفت حمایت کرد. ولی پس از آن، نگرانی در مورد موج دوم همه گیری ویروس کرونا بر واردات این کشور تاثیر گذاشت.

به نظر می رسد چین در ماه اوت آخرین محموله های نفت ارزانی را که در آوریل خریداری کرده بود وارد کرده است. تحلیلگران آی اچ اس مارکت می گویند پالایشگاه های چین در حال حاضر در دریافت این بشکه های نفت و پیدا کردن خریدار برای محصولات پالایش شده در داخل مشکل دارند. این مسئله باعث کاهش تعداد قراردادهای جدید نفتی می‌شود و ارسال محموله های نفتی به چین همچنان کاهش می یابد.

سایر کشورهای آسیایی هم نفت خام کمتری نسبت به ماه‌های قبل وارد می کنند. مخصوصاً واردات نفت کره جنوبی، مالزی و تایوان نسبت به قبل بسیار کاهش یافته است. طبق گزارش آی اچ اس مارکت، واردات نفت در آسیا به پایین ترین رقم در سال جاری میلادی رسیده و بین 8 تا 10 درصد از ماه اوت کاهش یافته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchm-nq.23nzwdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما