تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸
جالب است ۰
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تاثیر خنثای تحریم‌ها بر بازار سرمایه

سود عملیاتی برخی شرکت‌ها افزایش می‌یابد
یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: بنابراین با وضع این تحریم‌ها جز آثار روانی محدود، شاهد برآورده شدن انتظاراتی مبنی بر وآرد آمدن ضربه مهلک به اقتصاد از لحاظ فیزیکی و عملیاتی نخواهیم بود.
تاثیر خنثای تحریم‌ها بر بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،فردین آقابزرگی درباره اثرگذاری بازگشت برخی از تحریم‌ها به بازار سرمایه اظهار داشت: به دلیل قدمت تحریم‌ها و ناملایمت‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته به ایران تحمیل شد، کشورمان به سازگاری‌های خوبی با تحریم‌ها رسیده و راهکارهای دفع صدمات ناخواسته در شرایط اقتصادی مختلف پیش بینی شده‌ است. بنابراین با وضع این تحریم‌ها جز اثار روانی محدود، شاهد برآورده شدن انتظاراتی مبنی بر وارد آمدن ضربه مهلک به اقتصاد از لحاظ فیزیکی و عملیاتی نخواهیم بود.   

وی تاکید کرد: در برابر این تحریم‌‌ها می‌توان گفت مصون هستیم چراکه ارتباطات تجاری، اقتصادی در سطح بین‌الملل را از مدت‌ها پیش نداشتیم و سازوکار فضای اقتصادی ما متکی به این مسائل نیست و این تصمیمات جدید تحریمی به جز یک شوک روانی کوتاه و گذرا تاثیر دیگری نخواهد داشت. 

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه نتیجه این فعل و انفعالات یک واکنش روانی کوتاه و گذرا خواهد بود، ادامه داد: با فرض بر اثرگذاری عملیاتی و اقتصادی تحریم‌ها خود به خود ممکن است مقداری نرخ ارز متاثر شود و موثرترین عامل رشد بازار سرمایه هم افزایش نرخ ارز بوده است. بنابراین سود عملیاتی شرکت‌ها که براساس نرخ‌های بین المللی کار می‌کند افزایش می‌دهد.

آقابزرگی با بیان اینکه اثر تحریم‌های جدید بر بازار خنثی خواهد بود، تاکید کرد: در جریان وضع تحریم‌های جدید، یک اثر منفی بایت جو روانی و یک اثر روانی مثبت بابت افزایش نرخ ارز وجود دارد در نتیجه می‌توان گفت این دو اثر هم را خنثی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر بازار سرمایه بدون توجه به این مسائل حرکت طبیعی و موزن خود را ادامه می‌دهد، گفت: نوسان ذات بازار است، یادمان باشد که  بازار در روزهای پیک به بازدهی 308 درصدی رسید و در مقابل این بازدهی قابل توجه نیاز به اصلاح دارد و اصلاح و این روند ذات بازار است و ربطی مسائل سیاسی ندارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcdf905.yt0fn6a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما