تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۹
جالب است ۰
فشار عربستان به هم پیمانانش ، وقوع طوفان و کاهش تولید نفت آمریکا و پیش بینی اخیر مبنی بر کسری عرضه در بازار، سبب شد تا قیمت نفت برنت طی هفته گذشته ۸.۳ درصد و نفت خام آمریکا ۱۰.۱ درصد افزایش یابد.
افزایش ۸ درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،قیمت نفت در معاملات روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی چندان تغییر نکرد.

از طرفی اعلام از سرگیری صادرات نفت لیبی از سوی خلیفه حفتر فشار کاهشی و از طرف دیگر سیگنال‌ها از سوی اوپک نشست اوپک پلاس، تاثیرات افزایشی داشت.

هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا، افزایش هفتگی را ثبت کردند. از دلایل این افزایش، فشار عربستان به هم پیمانانش برای تعهد به توافق کاهش تولید، وقوع طوفان سالی و کاهش تولید نفت آمریکا و پیش بینی اخیر بانک گلدمن ساکس مبنی بر کسری عرضه در بازار بود.

هر بشکه نفت برنت با 15 سنت کاهش 43.15 دلار و هر بشکه نفت خام امریکا با 14 سنت افزایش 41.11 دلار معامله شدند. نفت برنت طی هفته گذشته 8.3 درصد و نفت خام آمریکا 10.1 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند.

احساس حاکم بر بازار در روز جمعه پس از اعلام از سرگیری صادرات نفت لیبی از سوی خلیفه حفتر، کاهشی شد. توقف تولید نفت لیبی، تولید آن را از روزانه 1.2 میلیون بشکه به 100 هزار بشکه در روز رسانده بود.

البته هنوز مشخص نیست که با سرعتی لیبی بتواند تولیدش را افزایش دهد.

فیل فلاین، تحلیلگر بازار در شیکاگو گفت: «ذهنیت ریسک پذیری در حال فروپاشی نفت است. هنوز نگرانی‌هایی در مورد تقاضا وجود دارد که ممکن است بدتر شود.»

به گفته منابع آگاه، وزیر نفت عربستان در نشست آنلاین اوپک چلاس گفت اگر بازار نفت به علت تقاضای ضعیف و افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، با کاهش بیشتر قیمت مواجه شد، این گروه می تواند در ماه اکتبر نشست فوق‌العاده داشته باشد.

بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس پیش بینی کرد بازار نفت در سه ماهه چهارم با کسری 3 میلیون بشکه در روز مواجه می‌شود و قیمت نفت برنت تا پایان سال را 49 دلار و تا سه ماهه سوم سال بعد 65 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjhmea.uqevazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما