تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۸
جالب است ۰
تفاهم نامه گسترش همکاری‌های صنعتی و تجاری بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضاء رسید.
امضای تفاهم نامه گسترش همکاری‌های تجاری بین صنایع کوچک ایران و چین
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در آیین امضای این تفاهم‌ نامه که به‌صورت برخط برگزار شد، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ووهونگ، معاون مدیرکل سازمان صنعت و فنآوری اطلاعات استان گوانگدونگ چین به ارائه توضیحاتی درباره دلایل تنظیم و امضای این تفاهم‌ نامه همکاری پرداختند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست ضمن تأکید بر توسعه همکاری‌ها بین صنایع کوچک دو کشور گفت: با توجه به این‌که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین در سال‌های گذشته همکاری‌های موفقیت ‌آمیزی داشته‌اند، زمینه و تجربه کافی برای توسعه روابط صنعتی و تجاری شکل گرفته است.

حضور بیش از 50 شرکت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین

محسن صالحی‌نیا افزود: تا کنون بیش از 50 شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند که ضمن عرضه محصولات در بازار چین، به عقد تفاهم‌ نامه‌ و قراردادهای همکاری منتج شده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین اضافه کرد: ما پیش از بروز بحران کرونا برنامه‌ریزی‌های زیادی کردیم تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در نمایشگاه حضور فعالی داشته باشند، اما به دلیل شیوع پاندمی کرونا ناچار شدیم به دنبال الگوهای جدید همکاری و حضور در نمایشگاه باشیم.

افزایش میزان مشارکت شرکت‌های ایرانی

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در حال حاضر سعی داریم با همکاری طرف چینی، میزان مشارکت شرکت‌های ایرانی را افزایش و با عقد این تفاهم‌ نامه، همکاری‌ها را گسترش دهیم.

صالحی‌نیا ابراز امیدواری کرد دو طرف با هدف اجرایی کردن توافقات از طریق به اشتراک گذاشتن بهترین تجارب و تسهیل همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور، مشارکت خود را حداکثر نمایند.

معاون مدیرکل سازمان صنعت و فنآوری اطلاعات گوانگدونگ چین نیز ضمن تشکر از همراهی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال‌های گذشته گفت: ایران شریک اقتصادی و تجاری مهم ما در غرب آسیاست که همکاری بسیار خوبی با چین در زمینه‌های اقتصادی و تجاری داشته است.

وو هونگ افزود: با حمایت و سازماندهی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و کنسولگری ایران در گوانگجو، ایران از دوازدهمین نشست در سال 2015 به مدت پنج ‌سال متوالی در این نمایشگاه شرکت کرده است و شرکت‌های ایرانی و پاویون ایران با استقبال خوبی از سوی مخاطبان چینی همراه بوده است.

وی اضافه کرد: امضای این تفاهم نامه نماد تلاش‌های مشترک ما برای توسعه بلند ‌مدت همکاری‌ها و کمک به صنایع کوچک و متوسط برای توسعه در بازارهای چین و ایران است که در نتیجه آن، فصلی جدید در زمینه برگزاری رویدادهای بین‌المللی و همچنین در زمینه سرمایه‌ گذاری‌های مشترک گشوده می‌شود.

این تفاهم نامه توسط اصغر مصاحب، عضو هیأت مدیره و معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و چن ژونگ جیان، رئیس نمایشگاه بین‌المللی صنایع کوچک چین به امضاء رسید.

در آیین برخط امضای این تفاهم ‌نامه همکاری همچنین خلیل شیرغلامی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استان گوانگژو، سعید اعتصامی رئیس اتاق بازرگانی ایرانیان جنوب چین، احمد جوانمردی مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل و امید ساعی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و محمد امین دبیر خوشه‌های کسب و کار فرش دستباف کشور حضور داشتند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfvtde.w6dyeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما