تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۴
جالب است ۰
سرمایه گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه اثر تورمی ندارد.
اثر مصوبات شورای عالی بورس و عدم اثر تورمی سرمایه گذاری بانک‌ها
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، دکترعلی صحرائی اثر مصوبات شورای عالی بورس ( انتشار اوراق تبعی، اسناد خزانه و بازارگردان‌ها ) در بازار سهام را افزایش اعتماد سهامداران و حجم معاملات 8 هزار میلیارد تومانی دیروز اعلام کرد و به صدا و سیما گفت : با توجه به اصلاح قیمت‌ها و روند مثبت بازار و ارزنده بودن قیمت سهام، سهم خرید و فروش دیروز حقیقی‌ها 87 و 78 درصد بود.

وی افزود: در اختیار فروش تبعی، سهام بیمه می‌شود و سهامدار می‌تواند تا پایان سال، سودی به میزان سپرده بانکی دریافت کنند. بازارگردانی هم در گذشته وجود داشت اما نسبت به گذشته بیشتر شده و شرکت‌ها ملزم هستند نقد شوندگی سهام را تضمین کنند. سهام خزانه نیز توسط سرمایه گذاران خریداری و متناسب با شرایط بازار به فروش می‌ رسد.

صحرائی درباره ادعای رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبنی بر تخلف در مصوبه جدید شورای عالی بورس و اثر سرمایه گذاری بانک‌ها در بازار سرمایه در تورم هم توضیح داد: طبق مواد 16 و 17 آیین نامه رفع موانع تولید، بانک‌ها مجاز به تامین سرمایه در بازار سرمایه نبودند اما مصوبه جدید می‌توانند بنابر تشخیص در بورس سرمایه گذاری کنند و این موضوع تاثیر تورمی هم ندارد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcg7n9u.ak9q34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما