تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
جالب است ۰
قیمت نفت پس از سقوط سنگینی که شب گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی کاهش بیشتری پیدا کرد و نفت برنت برای نخستین بار از ژوئن به پایین ۴۰ دلار سقوط کرد.
سقوط قیمت نفت رکورد زد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،بزرگترین بحران سلامتی یک قرن گذشته جهان همچنان مهارناپذیر مانده و شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند، انگلیس، اسپانیا و چندین نقطه آمریکا افزایش پیدا کرده و نرخ ابتلا به بیماری ماههاست که نتوانسته تحت کنترل قرار گیرد. ادامه شیوع ویروس کرونا امیدها به احیای اقتصاد جهانی که روی تقاضای برای سوختهای مختلف تاثیر خواهد داشت را تضعیف کرده است.

بهای نفت برنت 16 سنت معادل 0.4 درصد کاهش یافت و به 39 دلار و 62 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه بیش از پنج درصد سقوط کرده بود.

بهای نفت آمریکا 24 سنت معادل 0.7 درصد کاهش یافت و به 36 دلار و 52 سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته حدود هشت درصد سقوط کرد.

تحلیلگران موسسه "آی ان جی اکونومیکس" در یادداشتی نوشتند: راکد ماندن تقاضا عمده ترین عامل نگرانی در بازار مانده و اکنون بیش از پیش آشکار شده است.

آمار گمرکی چین نشان داد واردات نفت این کشور در اوت به 11.23 میلیون بشکه در روز رسیده که پایینتر از 12.13 میلیون بشکه در روز در ژوییه و بسیار پایینتر از حجم 12.99 میلیون بشکه در روز واردات نفت در ژوئن بوده است.

همچنین سقوط قیمتهای نفت پس از پایان فصل رانندگی در آمریکا صورت گرفت که نشان داد تقاضای فصلی برای بنزین ضعیف بوده است.

کاهش کم سابقه عرضه از سوی گروه اوپک پلاس به حمایت از قیمتهای نفت کمک کرده است اما آمار اقتصادی نامطلوبی که هر روز منتشر می شوند، دورنما برای تقاضا برای نفت را تیره نگه داشته اند.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت درب کارخانه چین در اوت برای هفتمین ماه متوالی کاهش پیدا کرد و اگرچه به کندترین نرخ سالانه از مارس رسید اما نشان داد صنایع دومین اقتصاد بزرگ جهان به روند احیا از رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا ادامه می دهند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcaamn0.49n6w15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما