تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۵
جالب است ۰
پیش بینی می شود اقتصاد روسیه رکود ۳.۳ درصد را در سال جاری و رشد ۳.۸ درصد را در سال آینده میلادی تجربه کند.
اقتصاد روسیه امسال ۳.۳ درصد کوچک می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،با وجود این که روسیه در هفته گذشته چهارمین کشوری بود که موارد ابتلا به ویروس کرونا در آن از یک میلیون نفر فراتر می رفت، ولی اقتصاد این کشور عملکرد بهتری در مقابله با همه گیری ویروس کرونا نسبت به سایر بازارهای بزرگ نوظهور داشته است.

سوفیا دانتس، اقتصاددان ارشد رنسانس کپیتال می‌گوید:« وقتی همه گیری ویروس کرونا آغاز شد روسیه در شرایط خوبی به سر می‌برد: تورم پایین، نرخ کم بیکاری، بانکداری متعادل و ذخایر بالا. اگر هیچ شوک دیگری اتفاق نیفتد، موجی از پیش بینی های خوب برای اقتصاد روسیه در سال جاری در پیش است».

رناسنس از خوش بین ترین موسسات اقتصادی است که رکود 3.3 درصد را در سال جاری و رشد 3.8 درصد را در سال آینده میلادی پیش بینی کرده است. حتی نظرسنجی‌های اخیر بلومبرگ 4.8 درصد رکود را در سال جاری نشان می دهد که  بیشتر از 50 درصد از آنچه دولت روسیه به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا می‌ترسید کمتر است.

کرملین قبلا عملکرد خوب اقتصاد روسیه را اعلام کرده بود و انتظار دارد اشتغال در سال آینده میلادی به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد. روسیه همچنین قصد دارد در سال جاری میلادی رتبه پنجم را در میان اقتصادهای بزرگ دنیا به دست آورد.

طبق گفته الینا ریباکووا، اقتصاددان ارشد موسسه مالی بین الملل در واشنگتن، به خاطر تحریم های سال 2014، روسیه حالا وابستگی بسیار کمتری به جریان سرمایه خارجی دارد، بنابراین همه گیری ویروس کرونا آسیب کمتری به اقتصاد این کشور رسانده است.

بخشهای خدمات و کسب و کارهای کوچک در روسیه آسیب بیشتری از تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا دیده اند ولی این آسیب نسبت به سایر کشورها بسیار کمتر بوده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdceee8f.jh8zoi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما