تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۲
جالب است ۰
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

ملت ایران کاری عظیم در عرصه تداوم گردش چرخ اقتصاد انجام داد

رییس جمهور گفت: ملت ایران ضمن مقابله با کرونا کاری بسیار عظیم در عرصه تداوم گردش چرخ اقتصاد انجام داد و نرخ منفی رشد اقتصادی در ایران بسیار پایین‌تر از اقتصاد کشورهای بزرگ بود.
ملت ایران کاری عظیم در عرصه تداوم گردش چرخ اقتصاد انجام داد
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، با بیان اینکه به تعطیلی کشاندن کشور به بهانه مقابله با ویروس کرونا، خواسته دشمن و دستگاه های تبلیغاتی آنها بود که ناکام ماندند. ما ویروس را قطعا شکست می دهیم اما "سلامت" را با "فعالیت" در کنار رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی توام می کنیم.

روحانی در برابر هم قرار دادن "جان و نان"، "سلامت و دیانت" و " سلامت و آموزش" را بار دیگر نادرست خواند و با تاکید بر اینکه "تعطیلی مدارس راحت ترین راه است"، اظهارداشت: مشکل و مساله ما تنها یک ویروس نیست؛ مساله اصلی حفظ سلامت جسم و روح مردم و تداوم زندگی و معنویت مردم است.

رئیس جمهور با قدردانی از رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی در دهه نخست ماه محرم با استناد به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی، بر تداوم اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی در مناسبت ها و مراسم عزاداری دهه های بعدی محرم و ماه صفر تاکید کرد.

روحانی گفت: از همه بزرگان و مراجع و بویژه از مقام معظم رهبری که هم با زبان و هم با عمل مردم را راهنمایی و ارشاد کردند و همچنین صدا و سیما و رسانه ها تشکر می کنم. بحمدالله عزاداری شکوهمند توام با مراعات پروتکل‌ها اجرا و عملیاتی شد و اینکه در اینجا گزارش شد 80 درصد جمعیت‌ها در سراسر کشور پروتکل‌ها را به خوبی اجرا و عمل کردند، بسیار مهم بود.

رئیس جمهور در ادامه به موضوع بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: در هفت ماه سپری شده از آغاز شیوع کرونا در بسیاری از کشورها تعطیل شدن مدارس و ماندن بالاجبار فرزندان خانواده‌ها در منزل برای بچه‌ها و خانواده‌ها مشکلات روحی و روانی ایجاد کرده است. رفتن بچه‌ها به مدرسه و حضور در آن فضای اجتماعی یک رابطه زیبا بین خانه و مدرسه در راستای تعالی و تربیت فرزندان ایجاد می‌کند.

روحانی گفت: حضور در مدرسه صرفا برای آموختن درس و دانش نیست بلکه حضور در مدرسه باعث تربیت و فراگیری اخلاق و مهارت‌های اجتماعی برای بچه‌ها می‌شود و لذا تصمیم بر این شد که فعالیت مدرسه‌ها آغاز شود اما در عین حال از همه معلمین و مسوولان مدارس و مراکز آموزشی اکیدا می‌خواهیم که حفظ سلامت دانش آموزان و فرزندان این مرز و بوم را در اولویت قرار دهند.

رئیس جمهور همچنین به اهمیت برگزاری کلاس های حضوری در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت که کلاس دانشگاه ها باید در جاهایی که امکان پذیر است حضوری و فعال باشد.

روحانی گفت: امروز عملا فعالیت مدارس و دانشگاه آغاز شد و حتما در جلسه پنجشنبه این هفته با وزیر علوم صحبت می‌کنیم. دانشگاه ها باید آنجاهایی که امکان پذیر هست حضوری و فعال باشد، آنجاهایی که نمی‌توانند به صورت غیرحضوری کلاسها را برگزار کنند و البته موضوع خوابگاه ها نیز هست که باید برای رفع این مشکل طراحی هایی انجام گیرد.

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در مدارس نیز همچون کسب و کارها و ادارات، آمار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بالای 70 و 80 درصد باشد، افزود: درست است که قدرت و دانش بشر بی انتها نیست اما این نکته را نیز باید در نظر داشته باشیم که بشر محکوم به فنا نیست و بالاخره واکسن و راه درمان این ویروس را پیدا می‌کند.

روحانی با بیان اینکه در هفت ماه سختی که با شیوع ویروس کرونا پشت سر گذاشتیم تجارب ارزشمندی نیز بدست آوردیم، اظهار داشت: در این هفت ماه نه تنها آمریکا به عنوان یک دشمن شرور هیچ کمکی به ملت ایران نکرد بلکه حتی کشورهای دوست نیز پا پیش نگذاشتند تا با قبول خطر در این شرایط سخت کمکی به ایران کنند و لذا ملت ایران به خوبی این نکته را دریافت که باید در این جهان فقط روی پای خودش بایستد.

رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران ضمن مقابله با ویروس کرونا کار بسیار عظیم و بزرگی در عرصه تداوم گردش چرخ اقتصاد انجام داده و با وجود آنکه اقتصاد کشورهای بزرگ در ماه‌های گذشته نرخ رشد منفی بالای 10 درصد و حتی تا منفی 20 درصد داشته اند، این رقم در ایران منفی 1.7 درصد بوده است.

روحانی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها عملکرد درخشان و قابل مقایسه با پیشرفته‌ترین کشورهای جهان داشته و از جمله در زمینه مقابله با بیماری و عملکرد موفق کادر درمانی نیز حتی از بسیاری کشورهای پیشرو و بزرگ در زمینه برخورداری از نظام های بهداشتی پیشرفته و فراگیر بهتر عمل کرده  است.

رئیس جمهور اظهارداشت: شایعاتی که ضدانقلاب و دشمنان درباره خستگی و فرسودگی کادر درمان منتشر می‌کنند نیز به هیچ وجه صحیح نیست و اگرچه فشار کار روی کادر درمان کشورمان زیاد بوده اما نیروهای بهداشتی و پزشکی کشورمان متعهدانه و مجاهدانه در سنگر حفاظت و صیانت از سلامت کشور ایستادگی و از خود گذشتگی کردند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgxt9u.ak9qw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین