تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۵
جالب است ۰
وام کمتر از ۱۶ میلیون تومان؛ بدون ضامن معاون وزیر کار با تأکید بر لزوم تسریع در پرداخت وام مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، گفت: وام کمتر از ۱۶ میلیون تومان بدون ضامن است.
برای این میزان وام نیاز به ضامن ندارید
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،عیسی منصوری با اشاره به برنامه الگوی توسعه مشاغل خانگی کشور، اظهار کرد: این طرح از سال گذشته در 9 استان کشور به‌صورت آزمایشی اجرایی شده و امسال برای تمام کشور اجرا می‌شود.

وی صدور مجوز و پرداخت وام برای متقاضیان را شکل اولیه طرح اشتغال پایدار خانگی در کشور دانست و افزود: پس از بررسی‌های انجام‌شده پیش‌نیازهایی برای طرح تعریف شد که از جمله آن می‌توان به آموزش، مشاوره، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی و استانداردسازی اشاره کرد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نتیجه مثبت این طرح طی سال گذشته خبر داد و گفت: نشان‌های تجاری مختلفی در این راستا در کشور اجرایی شد که توانست تا پیش از شیوع کرونا در بازارهای خارجی وارد شود و مورد استقبال قرار گیرد.

وی همچنین درباره وضعیت کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، گفت: پرداخت تسهیلات مربوط به این جامعه هدف باید سرعت داده شود.

منصوری تصریح کرد: تمامی وام‌های کمتر از 16 میلیون تومان فقط با سفته و چک قابلیت پرداخت دارد و اگر افراد به مشکلی در اجرای این موضوع برخورده‌اند همچون تقاضای ضامن، می‌توانند با تلفن‌های مندرج در سایت کارا بخش کرونا تماس بگیرند و شکایت خود را اعلام کنند تا مشکلات آنان حل شود.

وی درباره وضعیت اشتغال روستایی در کشور نیز گفت: طی 3 سال گذشته و با اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی سهم شغل‌های روستایی ایجاد شده در کشور از 3 به 29 درصد افزایش‌ یافته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجموع مشاغل ایجاد شده را 210 هزار مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 54 هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی هستند، بخشی تحت پوشش بیمه روستاییان و عشایر و بخش دیگری نیز خارج از پوشش بیمه‌ای قرار دارند که تلاش می‌کنیم این بخش نیز در زیر چتر پوشش بیمه قرار گیرند.

وی در پایان تصریح کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون 12 هزار و 300 میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی در کشور پرداخت‌ شده است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcjoxea.uqevyzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما