تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳
جالب است ۰
سهام اپل، تسلا و مایکروسافت قربانیان اصلی:

افت شدید متغیرهای وال استریت؛ آسیایی ها سقوط کردند

بازارهای آسیایی بدترین روز معاملاتی را نسبت به دو هفته گذشته تجربه کردند در حالی که قیمت سهام شرکت های تکنولوژی با افت بسیار شدیدی همراه شدند.
افت شدید متغیرهای وال استریت؛ آسیایی ها سقوط کردند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، افزایش قیمت اوراق قرضه دولتی و دلار در بازارهای جهانی، تغییر رویه سرمایه گذاران را نسبت به روش های سرمایه گذاری به اثبات رسانده است و هجرت آنها به بازارهای بدون ریسک را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، افت شاخص ها در بازارهای آسیایی موجب نگرانی بیشتر سهامداران نسبت به آمار نرخ بیکاری آمریکا شده است.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک در این بازار با افت ۱.۶ درصدی همراه شد و در مجموع، هفت روز کاری گذشته را با کاهش ۲.۴ درصدی به اتمام رساند.

در این بین، شاخص نیکی ژاپن نیز ۱ درصد منفی شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ هم ۱.۸ درصد کاهش داشت. شاخص اصلی بورس استرالیا نیز ۲.۸ درصد افت کرد.

به نظر کارشناسان، سقوط سهمگین ۵ درصدی شاخص نزدک و ۳.۵ درصدی شاخص اس اند پی در وال استریت طی معاملات شب گذشته ، عامل اصلی سقوط آسیایی ها در معاملات روز جمعه بوده است.

سقوط شاخص های آمریکا در شب گذشته معاملاتی عمیق ترین افت متغیرهای وال استریت نسبت به ماه ژوئن بوده است اما تحلیل گران معتقدند این روند، فقط یک اصلاح است تا افزایش های بی رویه گذشته را کمی تعدیل کند.

راب کارنل، مدیر تحقیقات بانک آی ان جی آمستردام در این خصوص اظهار داشت: به نظر می رسد سهامداران با مرحله پنیک فاصله دارند و هنوز به صورت منطقی خرید و فروش می کنند.

وی ادامه داد: سهامدارانی که به این روندها واقف هستند و تجربه کافی در این خصوص دارند در حال خارج کردن سود خود هستند و به همین دلیل بازار با کمی ریزش رو به رو شده است. اگر بازار با خطر رو به رو بود باید دلار خیلی بیشتر از آنچه امروز معامله می شود، افزایش پیدا می کرد. پس به همین دلیل می توان گفت هنوز سرمایه گذاران با دید منطقی به بازار نگاه می کنند.

نرخ بیکاری آمریکا که تا ساعاتی دیگر منتشر خواهد شد، یکی از دلایل خروج سهامداران و خارج کردن سودها از بازار است . ترس از اینکه نرخ بیکاری افزایش پیدا کند و وعده افزایش میزان مشاغل نسبت به پیش بینی ها فاصله داشته باشد، سرمایه گذاران را نگران کرده است.

گزارش ها حاکی از این است که، ریزش دیروز سهام شرکت های تکنولوژی در آمریکا، بیشترین میزان افت این صنعت در یک روز معاملاتی از ماه مارچ تا به امروز بوده است و همین امر، موجب افت دیگر صنایع نیز شده است.

در این میان، قیمت سهام اپل با کاهش ۸ درصدی، تسلا با افت ۹ درصدی و مایکروسافت با روند منفی ۶ درصدی همراه شدند .

در آسیا نیز قیمت سهام سامسونگ با کاهش ۱.۶ درصدی رو به رو شد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnt9u.ak9qz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما