تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۲
جالب است ۰
معاون طرح و برنامه وزارت صمت خبر داد:

حضور معادن در بازار سرمایه تقویت می‌شود

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: در راستای تاکید رییس جمهور محترم مبنی بر ورود معادن به بورس، جلسات متعددی در وزارت صمت برگزار شده و زمینه های آن در حال فراهم شدن است.
حضور معادن در بازار سرمایه تقویت می‌شود
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،سعید زرندی در جلسه که به این منظور با حضور مدیران سازمان بورس و مدیران معدنی برگزار شد افزود: طبق تبصره ۳ ماده ۱۰ قانون معادن، پروانه بهره برداری سندی رسمی، لازم الاجراء، قابل معامله، تمدید و توثیق است، لذا موضوع واگذاری و انجام معاملات حق امتیاز به صورت یکجا و یا عرضه خرد قابل انجام‌است.

وی گفت: همچنین در خصوص بلاتکلیف، تعطیل و یا سلب صلاحیت شده (مطابق ماده ۲۰ قانون معادن) موضوع تشکیل شرکت سهامی عام پروژه با ورود چندین معدن و یا عرضه یکجا و حراج هریک از معادن در تابلوی بورس کالای ایران نیز قابلیت اجرایی شدن دارد.

معاون طرح و برنامه افزود: با توجه به وجود ۵۵۰۰ معدن درخصوص روش های واگذاری این معادن بخش خصوصی به صورت جزئی و یا در قالب شرکت سهامی عام پروژه می توان اقدام کرد و سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران آمادگی خود را برای حمایت از این بخش اعلام نمود.

زرندی تاکید کرد: واگذاری معادن در بورس می تواند علاوه بر ایجاد تحرک و پویایی بخش معدن شفافیت و سرعت عمل در این حوزه را نیز افزایش دهند.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcfjjde.w6dyxagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما