تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۸
جالب است ۰
مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان، تصمیمات اخیر سازمان بورس و اقدام سهام داران حقوقی بازار سرمایه را در صیانت از بازار موثر ارزیابی کرد و گفت: بازار روند عادی خود را در پیش گرفت.
بازار سرمایه؛بازاری تمام وقت است/غیرحرفه ای ها مستقیم خرید نکنند
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،احمد پویان فر ، اظهار داشت: افزایش حد اعتباری کارگزاران، افزایش حدنصاب سرمایه گذاری در سهام صندوق های بادرآمد ثابت، حمایت جدی حقوقی ها و ورود فعال صندوق توسعه بازار از جمله اقدامات ارزنده ای بود که به زودی نتیجه می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: این اقدامات و تصمیماتی که با هماهنگی و مدیریت سازمان بورس انجام شد، یکی دو روزه  اثر خود را نشان داد و بازار روند قبلی خود را پیش گرفت. البته  این اصلاح قدری با تاخیر انجام گرفته است.

پویان فر خاطرنشان کرد: برخی سرمایه گذاران با اطلاعات غلط یا ناقص وارد بازار شده اند و بر همان مبنا هم انتظارات خود را تنظیم کرده اند، بنابراین با کوچک ترین خبری -چه منفی و چه مثبت - اسیر هیجانات می شوند. این افراد، همیشه یا در صف خریدند یا در صف فروش، لذا ما همچنان تاکید می کنیم که افراد غیرحرفه ای مستقیم وارد بازار سرمایه نشوند.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: ابزارهای کاملا متنوعی برای ورود این دسته از افراد با درجه نقدشوندگی بالا فراهم است و  صندوق های سرمایه گذاری وجود دارند که درجه نقد شوندگی بسیار بالاتر از سهام دارند و در بدترین شرایط هم پول شما را دو سه روزه برمی گردانند .

مدیرعامل مشاور سرمایه گذاری ارزش‌پرداز آریان افزود: ورود مستقیم به بازار، دو پیش نیاز دارد: در درجه اول، افراد باید از پختگی و سواد بورسی لازم برخوردار باشند، دوم اینکه چون بازار سرمایه، بازاری تمام وقت است، شخص باید دایما مطالعه و  سهم خود را تحلیل و رصد کند. لذا شخص اگر وقت کافی نداشته باشد، نمی تواند در این بازار موفق عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه پختگی فرهنگ سرمایه گذاری فقط محدود به مردم عادی نمی شود، اظهار داشت: علیرغم اینکه پیچیدگی های بازار سرمایه در این مرحله چندین برابر پیچیدگی های صنعت بانکداری است، هنوز در این بازار به آن پختگی و بلوغ نرسیده ایم و لازم است علاوه بر پرهیز از رفتارهای هیجانی افراد عادی، مسوولان نیز در اظهارنظرهای خود مراقبت کنند .

وی با اشاره به سطح شفافیت بالای بازار سرمایه به عنوان یکی از مهم ترین  ویژگی های این بازار  افزود: بازار سرمایه از این لحاظ قابل مقایسه با بازارهای موازی نیست و بازخوردها و واکنش های سرمایه گذاران هم قابل پوشاندن نیست بنابراین ما همیشه می گوییم که باید با این بازار به صورت یک بازار بالغ برخورد کنید.

پویان فر ادامه داد: اخبار و تحولات این بازار در درجه اول باید از طریق خود بازار سرمایه  اطلاع رسانی شود و تصمیمات دولت نیز باید بلند مدت  و برنامه ریزی شده باشد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcbwfbz.rhb8fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما