تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
جالب است ۰
در سناریو خوش بینانه اقتصاد جهانی بین پنج تا شش درصد کوچک خواهد شد.
نگرانی پوتین از وضعیت اقتصادی جهان
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، ولادمیر پوتین - رئیس جمهور این کشور - با اشاره به شیوع کرونا و پیامدهای غیرقابل انکار اقتصادی آن گفت: اکنون شاهد آن هستیم که اقتصاد جهانی دچار پیامدهای منفی کرونا شده است. اگر به بحران مالی جهانی در سال های 2008 و 2009 نگاه کنیم، تولید ناخالص داخلی جهانی به نسبت سال قبل آن تنها 0.1 درصد کاهش یافت اما اکنون صندوق بین المللی پول و بانک جهانی معتقدند اقتصاد جهانی معادل رقمی حدود پنج تا شش درصد کوچک خواهد شد. خیلی از اقتصاددانان معتقدند بحران کنونی اقتصادی جهان بدتر از رکود بزرگ در دهه 1930 و جنگ جهانی دوم (1939-1945) است.

پوتین در ادامه سخنان خود با اشاره به برآود نهادهای جهانی از کوچک شدن اقتصاد روسیه در سال جاری به میزان 8.5 درصد نیز گفت: متخصصان ما معتقدند که این رقم کمتر خواهد بود، چیزی حدود شش درصد.

رئیس جمهور روسیه همچنین با وخامت وضعیت اقتصادی در کشورهای غربی نیز گفت: آمارها می گویند در نیمه نخست امسال، اقتصاد آمریکا 9.5 درصد و اقتصاد کشورهای عضو منطقه یورو به طور متوسط 15 درصد کوچک شده اند.

به گفته رئیس جمهور روسیه، دلیل عملکرد بدتر کشورهای غربی در مقایسه با روسیه در شرایط کرونایی به تفاوت ساختار اقتصادی این کشورها با یکدیگر بر می گردد.

پوتین افزود: بله، به طور واضح ما اقتصادهای متفاوتی داریم. بخش بزرگی از این تفاوت عملکرد همچنین به تفاوت تصمیم گیری های دولت ها بر می گردد. به نظر من این مساله خیلی مهمی است.

لازم به ذکر است که به دنبال کاهش شدید قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی در مقایسه با سال قبل، روسیه با افزایش کسری بودجه و کاهش ارزش پول ملی خود مواجه بوده است. با این حال روند تقویت ذخایر طلا و کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی در این کشور در شرایط کرونایی نیز ادامه داشته است.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgtw9u.ak9qx4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما