تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۹
جالب است ۰
رشد اقتصادی فرانسه به کمترین سطح ثبت شده خود رسید.
 ثبت بدترین عملکرد اقتصادی فرانسه
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین، مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد در سه ماهه دوم امسال، متوسط رشد اقتصادی این کشور منفی 13.8 درصد اندازه‌گیری شده است که 0.4 درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده قبلی و 7.9 درصد کمتر از رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در سه ماهه قبلی بوده است. بر مبنای سالانه نیز متوسط رشد اقتصادی فرانسه در دوازده ماه منتهی به ژوئن منفی 6.4 درصد اندازه گیری شده است.

تریدینگ اکونومیکسگزارش داد :در بین بخش های مختلف، رشد مخارج مصرف کننده  نسبت به سه ماهه قبل11.5 درصد کاهش پیدا کرده است. سرمایه گذاری با رشد منفی 10.3 درصدی نیز دیگر عامل اثرگذار کاهشی روی نرخ رشد بوده است. از طرف دیگر بهترین عملکرد مربوط به مخارج دولتی با رشد منفی 9.8 درصدی بوده است. در حوزه تجارت خارجی نیز عملکرد این کشور کاملا تحت تاثیر پیامدهای کرونا قرار گرفته تا جایی که صادرات 25 درصد و واردات نیز 16.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

متوسط نرخ رشد اقتصادی فرانسه در بازه زمانی 1949 تا 2019 معادل 0.78 درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال 1968 با هشت درصد و پایین‌ترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال 1968 با منفی 5.3 درصد بوده است.

انتظار نمی رود دست کم تا پایان امسال، دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا بتواند احیا شود. پیش از این  بانک مرکزی فرانسه در گزارشی از وضعیت اقتصاد این کشور اعلام کرده بود که بازگشت فعالیت‌ها به سطوح پیش از بحران دست کم دو سال به طول خواهد انجامید. طبق برآورد صورت گرفته توسط این بانک اقتصاد فرانسه پیش از انکه در سال‌اینده به رشد 6.9 درصدی دست یابد، امسال 10.3 درصد کوچک خواهد شد که در صورت تحقق حتی از عملکرد اقتصاد این کشور در سال های جنگ جهانی دوم نیز بدتر خواهد بود.

https://sarmayegozarionline.ir/vdcgnw9u.ak9qq4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما