تاریخ انتشار :جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۱
جالب است ۰
رئیس بانک مرکزی از کنار گذاشته شدن هدف گذاری تورم خبر داد.
 تصمیمات کم سابقه بانک مرکزی آمریکا برای مقابله با کرونا
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین،در یک تغییر سیاستی بزرگ بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که با هدف حمایت از بازار کار و تقویت رشد اقتصادی، هدف گذاری تورمی قبلی خود را رها کرده و اجازه خواهد داد تا نرخ تورم با سرعت بیشتری افزایش پیدا کند.

جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا با اعلام این تصمیم گفته است که تحت سیاست گذاری جدید، نرخ تورم به تدریج از سطح هدف گذاری شده دو درصدی عبور خواهد کرد. این سیاست گذاری تورمی از سال 2012 تاکنون چارچوب اصلی سیاست گذاری های پولی و مالی فدرال رزرو بوده است.

انتظار می رود پس از کاهش نرخ بیکاری، بانک مرکزی دست به افزایش نرخ بهره بزند. یکی از نگرش های سنتی در فدرال رزرو مبتنی بر این بوده است که نرخ بیکاری پایین باعث رسیدن نرخ تورم به سطوح خطرناکی خواهد شد که به نظر می رسد این نگرش دست کم در مقطع فعلی کنار گذاشته خواهد شد.

پاول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نرخ تورم بسیار پایین فعلی می تواند ریسک های محسوسی را متوجه اقتصاد کند، افزود: انتظار بسیاری از فعالان بازار در حال حاضر این است که نرخ تورم را به سمت بالا سوق دهد.

پاول هم چنین انتظارات تورمی را عاملی بسیار مهم در مسیر حرکت آینده اقتصاد دانست و افزود: از زمان بحران مالی سال 2009 تاکنون بانک مرکزی موفق شده است تا نرخ تورم را زیر دو درصد نگه دارد اما اکنون بهتر است این حساسیت کنار گذاشته شود. پاول به جزئیات بیشتری در خصوص سیاست گذاری جدید بانک مرکزی آمریکا اشاره نکرد اما افزود که تورم در بلندمدت در محدوده دو درصدی حفظ خواهد شد.

پیس از این رابرت کاپلان- مدیر دفتر منظقه ای فدرال رزرو در دالاس گفته بود که نرخ تورم امسال آمریکا احتمالا عددی بین 2.25 درصد تا 2.5 درصد خواهد بود و بانک مرکزی قصد دارد اجازه عبور تورم از دو درصد را بدهد.

https://sarmayegozarionline.ir/vdchqxnq.23nzvdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما